عصر بازار

ایجاد پایگاه‌های اینترنتی برای عرضه محصولات تولیدی مددجویان

عصر اعتبار- ‌مدیرکل دفتر اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی گفت: طی ماه‌های آتی زمینه‌های ایجاد پایگاه‌های اینترنتی با استفاده از بستر فضای مجازی برای عرضه محصولات تولیدی مددجویان فراهم خواهد شد.

ایجاد پایگاه‌های اینترنتی برای عرضه محصولات تولیدی مددجویان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهناز کاشی شنبه دهم آذر در جمع خبرنگاران در شیراز گفت: سازمان بهزیستی متعهد شده سالانه بیش از 50 هزار مددجو را آماده اشتغال کند.

    وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 1.5 میلیون نفر از افراد زیر پوشش سازمان بهزیستی در سراسر کشور و در رده سنی 18 تا 50 سال افراد جویای کار هستند.

    کاشی با اشاره به اینکه 55 درصد مددجویان جامعه هدف بهزیستی دارای معلولیت جسمی هستند، اضافه کرد: شدت معلولیت دلیل بر ناتوانی نیست و تمام افراد دارای معلولیت جسمی توانمندی‌هایی دارند که از دید عموم پنهان است.

    او با اشاره به پیش بینی اعتبار 600 میلیارد تومانی برای پرداخت تسهیلات به مددجویان جویای کار تحت پوشش بهزیستی، گفت: تسهیلات اشتغال پس از فرایند آماده سازی شغلی و انجام ارزیابی توسط تیم سازمان ارائه می‌شود.

    کاشی ارائه مشوق‌های مالی در دو بخش شهری و روستایی را از اقدامات سازمان بهزیستی برای اشتغال‌زایی مددجویان عنوان و اضافه کرد: تامین بیمه کارفرمایان و پرداخت یارانه ارتقای معلولان به مدت 5 سال جزو تسهیلات مد نظر سازمان برای اشتغال مددجویان است.

    مدیرکل بهزیستی استان فارس نیز اعلام کرد که این اداره طی سه سال گذشته جایگاه اول اشتغالزایی مددجویان را کسب کرده است.

    سید مرتضی موسوی گفت: استان فارس توانست با ایجاد 3597 شغل طی سال گذشته و دو هزار 407 شغل دیگر از ابتدای امسال تاکنون در جایگاه نخست اشتغال زایی قرار گیرد .

    موسوی ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال تعداد اشتغال ایجاد شده برای مددجویان زیر پوشش این اداره کل در فارس، به 3700 مورد افزایش یابد.

    مدیر کل بهزیستی فارس با اشاره به سهمیه سه درصدی استخدام مراکز دولتی و غیر دولتی از جامعه معلولان اضافه کرد: 594 میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات توانمندسازی و اشتغالزایی مددجویان زیر پوشش استان فارس در نظر گرفته شده است.

    او گفت: بر اساس قوانین مشوق‌هایی نظیر تسهیلات قرض الحسنه به میزان حداکثر 20 میلیون تومان و پرداخت حق بیمه خویش فرمایی تا 5 سال برای افراد کارآفرین در نظر گرفته شده است.

    موسوی همچنین با اشاره به ارائه تسهیلات به کارفرمایانی که مددجویان را به کار می‌گیرند، گفت: به ازای اشتغال 5 مددجو تا 100 میلیون تومان و برای اشتغال فراگیر روستایی تا 250 میلیون تومان تسهیلات در اختیار کارفرمایان قرار می گیرد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی