عصر بازار

یک کارشناس مسائل بین الملل مطرح کرد:

تعلل اروپا در SPV نگرانی از فشار آمریکاست

عصر اعتبار- یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: علت تعلل اروپایی‌ها در اجرای برنامه مالی با ایران، فشار اقتصادی آمریکا علیه آنهاست.

تعلل اروپا در SPV نگرانی از فشار آمریکاست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، نوذر شفیعی کارشناس مسائل بین الملل  در خصوص چرایی تعلل اروپایی ها در ارائه مکانیسم ویژه مالی (SPV) و برنامه های ایران برای ادامه همکاری با اروپا اظهارداشت: به نظر من تعلل اروپایی ها ناشی از دلایل سیاسی است، اروپا به شدت نسبت به بازتاب این اقدام خود در شکل فشارهای اقتصادی آمریکا علیه آنها نگران است.

    وی گفت: اروپا از اینکه این اقدام آنها باعث تعمیم قوانین ثانویه به شرکت های اروپایی بشود و دولت های اروپایی نتوانند برای خروج شرکت‌های خود اقدام خاصی انجام دهند، نگرانی هایی دارد.

    شفیعی ادامه داد: این موضوع دلیل اصلی اروپایی برای تعلل در ارائه SPV بود، اما از طرف دیگر به نظر می آید اروپا بهانه های دیگری را هم در خصوص ایران پیدا کرده، به طور مثال در رابطه با موضوعات FATF نگرانی هایی را از سوی ایران دارند و تردیدهایی پیدا کرده اند.

    این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه اتهامات به ایران در حوادث دانمارک و فرانسه هم بهانه های دیگری است که اروپا علیه ایران در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: از این زوایا که بررسی می کنیم متوجه می شویم که نگرانی های سیاسی اروپا عامل اصلی تعلل آنها در ارائه SPV است و نه دلایل فنی و پیچیدگی مکانیسم مالی و امثال این موارد که گفته می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی