عصر بازار

مستمری مددجویان بهزیستی چهارمحال و بختیاری ۵ برابر افزایش یافت

عصر اعتبار- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در طول ۳ سال گذشته مستمری مددجویان بهزیستی استان ۳ تا ۵ برابر افزایش داشته است.

مستمری مددجویان بهزیستی چهارمحال و بختیاری ۵ برابر افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمد میرزایی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با 450پرسنل و 700 مرکز در سطح استان ارائه خدمت می‌کند، اظهار داشت: 94 درصد خدمات سازمان بهزیستی توسط بخش خصوصی ارائه می‌گردد.

    وی افزود: در کلیه شهرها و روستاهای استان مراکز مشاوره، کیلینیک، کمپ و مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و کسانی که نیاز به پوشش حمایتی دارند وجود دارد.

    مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد:تاکنون 32 هزار معلول شناسایی و برای2 هزار و 600 نفر پرونده مددکاری توسط سازمان بهزیستی تشکیل شده که براساس نوع نیاز توسط این سازمان حمایت می‌شوند.

    میرزایی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی در زمینه‌های مشاوره، معلولان، پیشگیری از اعتیاد، کمپ‌های ترک اعتیاد، کودکان کار، زنان بدسرپرست و سرپرست خانوار، اشتغال و مسکن و سالمندان از مددجویان حمایت می‌کند.

    وی با بیان اینکه سیاست بهزیستی کشور پیشگیری از معلولیت است، تصریح کرد: تولد نوزاد معلول برای خانواده و جامعه مشکلات و هزینه دارد، سازمان بهزیستی با شناسایی افراد دارای فرزند معلول و ازدواج‌های فامیلی، تشکیل کلاس‌های مشاوره و انجام آزمایشات رایگان ژنتیک توانسته است 80 تا 90 درصد از تولد نوزاد معلول جلوگیری کند.

    مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: 50 درصد معلولیت‌ها بر اثر سوانح و 50 درصد دیگر در اثر ازدواج فامیلی و مشکلات ژنتیکی رخ می‌دهد که با اقدامات بهزیستی از جمله مددکاری و مشاوره قبل از ازدواج از متولد شدن نوزاد معلول جلوگیری می‌شود.

    وی ادامه داد: سازمان بهزیستی با اعطای وام‌های با سود 4 درصد و کمک‌های بلاعوض در زمینه اشتغال‌زایی معلولان، زنان و جوانان سرپرست خانوار اقداماتی انجام داده و توانسته است با توانمندسازی این افراد را از چرخه حمایت بهزیستی خارج کند.

    مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی برای خانواده‌های دارای 2 معلول و بالاتر در حوزه روستایی 18 میلیون تومان کمک بلاعوض برای تهیه مسکن پرداخت می‌کند که تا پایان سال مالی جاری 100 درصد مشکل مسکن شهری و روستایی این معلولان حل می‌گردد.

    وی افزود: برای خانواده‌های دارای 2 معلول شهری، زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع آماده شده تا مجتمعی با 50 واحد مسکونی برای این افراد ساخته شود.

    میرزایی گفت: برای خانوارهای تک معلول نیز در زمینه مسکن کمک 4 تا8 میلیونی بلاعوض و هزینه انشعابات برق، آب و گاز توسط سازمان پرداخت می‌گردد.

    مدیرکل بهزیستی استان یادآور شد: در 3 سال گذشته مستمری مددجویان بهزیستی 3 تا 5 برابر افزایش داشته و تعداد مستمری‌بگیران استان 900 نفر می‌باشد، 650 نفر از زنان سرپرست خانوار و مستمری بگیران این سازمان پس از توانمند شدن از طریق بهزیستی از چرخه حمایت خارج شده و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در آمده‌اند، 1270 نفر نیز تحت پوشش بیمه عشایری قرار گرفته‌اند.

    وی عنوان کرد: 6 مرکز اورژانس اجتماعی با 7 خودرو سیار با 285 تیم مددکاری در سطح استان آماده خدمت در زمینه‌های کودک‌آزاری، همسرآزاری و مشکلات اجتماعی هستند.

    میرزایی اظهارداشت: بینایی‌سنجی و شنوایی سنجی از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی می‌باشد، اگر کودک دارای مشکل شنوایی قبل از سن 5 سالگی شناسایی شود سازمان بهزیستی برای خانواده‌های نیازمند عمل کاشت حلزون را به صورت رایگان انجام می‌دهد.

    مدیرکل بهریستی چهارمحال و بختیاری به عملکرد سازمان بهزیستی قبل و بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در سال 57 سازمان بهزیستی وجود نداشت و 3 موسسه خیریه در زمینه ایتام، نابینایان و معلولان فعالیت می‌کردند در حال حاضر 32 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان هستند اما قبل از انقلاب اسلامی 2000 معلول حمایت می‌شدند.

    وی افزود: در زمان حال 3هزار و 300 زن سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی هستند این در حالی است که قبل از انقلاب اسلامی 200 زن سرپرست خانوار حمایت می‌شدند.

    میرزایی گفت: در حال حاضر 6مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست ،90 مرکز فعال در مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و معلولیت، مراکز مشاوره پزشکی و ژنتیک، 19 کمپ بازتوانی معتادان و 3 مرکز غیر دولتی توانبخشی در استان وجود دارد که قبل از انقلاب اسلامی وجود نداشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی