عصر بازار

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد:

بدهی‌های تامین اجتماعی به وزارت بهداشت پرداخت می‌شود

عصر اعتبار- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طبق وعده وزیر تعاون، کار و ر فاه اجتماعی قرار است بدهی‌های تامین اجتماعی به وزارت بهداشت به زودی پرداخت شود.

بدهی‌های تامین اجتماعی به وزارت بهداشت پرداخت می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، ابوالفضل سروش با اشاره به حضور شریعتمداری در جلسه عصر امروز کمیسیون بهداشت و درمان، اظهار داشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه حضور یافت و برنامه ها و اقدامات پیش روی این وزارتخانه را برای نمایندگان تبیین کرد.

    وی با بیان اینکه طرح مبحث درمان مستقیم در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: مقوله درمان مستقیم از جمله وظایف سازمان تامین اجتماعی نیست و نباید باشد و این ارگان باید در این زمینه تنها خرید خدمت کند، بر این اساس تاکید شد که تامین اجتماعی باید مقوله درمان مستقیم را برون سپاری کرده و از وزارت بهداشت و درمان به صورت کامل خرید خدمت کند.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: البته طبق مباحثی که در این جلسه مطرح شد، یکسری موانع قانونی در این باره وجود دارد که البته این مسائل در مجلس قابل رفع است و آنان را حل و فصل می کنیم.

    سروش با اشاره به اینکه در این جلسه درباره بدهی های تامین اجتماعی به وزارت بهداشت و درمان مسائلی مطرح شد، گفت: طبق گفته شریعتمداری مذاکراتی با وزیر بهداشت در این باره صورت گرفته و قرار است این مشکلات رفع شود.

    وی افزود: بر این اساس قرار شد تا آخر آذر ماه 1500 میلیارد تومان بدهی مراکز دانشگاهی تسویه و 1500 میلیون تومان هم به بخش غیرخصوصی در حوزه دانشگاهی اختصاص یابد.

    این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در این جلسه مسائلی درباره شستا مطرح شد، گفت: نمایندگان خواستار شفاف سازی درباره مدیریت شستا شدند و مطرح کردند که فعالیت هیات مدیره شستا باید شفاف شود و تاکید کردند از افراد متخصص در شستا استفاده شود و از لابی گری در این بخش جلوگیری بعمل آید.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه وعده داد مشکلات و ابهاماتی که در زمینه شستا وجود دارد به تدریج حل و اصلاح شود.

    در ادامه سروش در پاسخ به سوالی درباره رئیس احتمالی سازمان تامین اجتماعی گفت: ظاهرا محسنی بندپی کاندیدای اصلی سازمان تامین اجتماعی است اما رئیس جمهور باید این موضوع را تایید کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی