عصر بازار

معاون وزیر اقتصاد مطرح کرد:

تغییر سیستم گزارشگری مالی شرط پیاده‌سازی بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد

عصر اعتبار- معاون وزیر اقتصاد گفت: بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد تا زمان عدم تغییر گزارشگری مالی موجود پیاده نخواهد شد.

تغییر سیستم گزارشگری مالی شرط پیاده‌سازی بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم ، رحمت‌الله اکرمی در مراسم روز حسابدار که در وزارت اقتصاد برگزار شد با بیان اینکه باید نقش ویژه حسابداری در بودجه عمومی پررنگ شود، گفت: خروجی حسابداری گزارشگری مالی است و در نهایت حسابداری به بهبود شفافیت مالی اثر بسزایی دارد.

    وی با بیان اینکه صورت حسابهای عملکرد از درون حسابداری و گزارشگری مالی بیرون می‌آید گفت: همین موضوع ضرورت توجه دانشجویان و دانشگاهیان و مدیران را به حسابداری و گزارشگری صیح مالی نشان می‌دهد.

    معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه صورتهای مالی که امروز در وزارت اقتصاد تهیه می‌شود منعکس کننده دقیق عملکرد دستگاه اجرایی نیست گفت: ما دست مدیران را برای تصمیم‌گیری می‌بنیدیم اما متاسفانه در آخرین مرحله خروجی دستگاه‌ها را کنترل نمی‌کنند.

    اکرمی تاکید کرد: بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد تا زمان عدم تغییر گزارشگری مالی موجود پیاده نخواهد شد.

    وی با بیان اینکه گزارشهای تفریغ بودجه با تاخیرهای چند سالاه ارائه می‌شود، گفت: با همکاری که بین معاونت خزانه‌داری و دیوان محاسبات انجام شد زمان ارائه گزارشهای تفریغ بودجه به روز شده است.

    اکرمی تأکید کرد: مهمترین وظیفه حسابدران حسابران و مدیران مالی ارائه اطلاعات صحیح به موقع و قابل اتکا به نظام مدیریتی کشور است تا در پی آن تصمیمات صحیح به دست آمد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی