عصر بازار

در جلسه هیات مقررات زدایی صورت گرفت؛

حذف بخشنامه‌های پیرامون محدود نمودن فعالیت فروشگاه‌های بزرگ چند منظوره و زنجیره‌ای

عصر اعتبار- هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در بیست و سومین جلسه خود، بنا به درخواست اتحادیه کشوری فروشگاههای زنجیره‌ای، بخشنامه های محدودکننده وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با فعالیت فروشگاههای بزرگ چندمنظوره و زنجیرهای را لغو کرد.

حذف بخشنامه‌های پیرامون محدود نمودن فعالیت فروشگاه‌های بزرگ چند منظوره و زنجیره‌ای
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از شادا، بر این اساس پروانه کسب صادره از اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کل کشور معتبر بوده و فروشگاه‌های مذکور برای تاسیس شعب جدید در شهرهای مختلف با هر میزان از جمعیت، نیاز به مجوز دیگری ندارند.

    این گزارش می افزاید: علاوه بر این، مقررات محدودکننده ذکرشده در بخشنامه های مذکور از قبیل ضرورت انتقال برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای به اتحادیه همگن ذیربط، رعایت محدودیت متراژی، محدودیتهای جمعیتی شهر محل استقرار شعبه و... به موجب مصوبه اخیر هیأت مقررات‌زدایی لغو گردید که شرایط را برای توسعه فروشگاه‌های مذکور تسهیل و بهبود خدمت‌رسانی آنها به مردم در اقصی نقاط کشور را در پی خواهد‌داشت.

    بر اساس این گزارش، از نتایج توسعه فروشگاه‌های بزرگ چند منظوره و زنجیره‌ای می‌توان به شفافیت مالی، کاهش فرار مالیاتی و نظارت آسانتر اشاره نمود.

    در پایان این گزارش آمده است: هیأت مقررات‌زدایی در مصوبه خود تصریح نموده است که ایجاد هر نوع مقررات اجرایی و نظارتی در زمینه فعالیت فروشگاههای بزرگ چند منظوره و زنجیرهای باید در چارچوب قانون نظام صنفی و با اخذ نظرات بخش خصوصی باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی