عصر بازار

سفیر اتریش در تهران:

اتحادیه اروپا حق ملت ایران را از برجام پیگیری می کند

عصر اعتبار- سفیر اتریش در تهران گفت: اتحادیه اروپا به صورت مشخص حق ملت ایران از منافع اقتصادی برجام را تاکید و پیگیری می کند.

اتحادیه اروپا حق ملت ایران را از برجام پیگیری می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اشتفان شولتز روز دوشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی استان همدان خود را نماینده اتحادیه اروپا معرفی کرد و افزود: در این سفر برای توسعه هرچه بیشتر همکاری های اتحادیه اروپا و ایران تلاش می کنیم .
    وی خاطرنشان کرد: ایران به لحاظ اثرگذاری در خاورمیانه و اروپا برای جهانیان بسیار حایز اهمیت است.
    شولتز با اشاره به اهداف سفر خود به همدان اضافه کرد: در این سفر علاوه بر شناسایی شرکای بالقوه، اهداف سیاسی را دنبال می کنیم.
    سفیر اتریش در تهران با توجه به انتخاب هدفمند همدان برای سفر گفت: این استان را به جهت موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم و تاثیرش بر اروپا و خاورمیانه انتخاب کرده ایم.
    شولتز همدان را شهر نمونه ایران دانست و گفت : مدیریت واحد و منظم در آن مشاهده می شود و این موضوع نشان از وحدت حاکم بر همه نقاط کشور ایران است.
    سفیر اتریش در تهران یادآوری کرد: همدان را با ویژگی‌های منحصر بفردی که دارد نه تنها به سرمایه گذاران اتریشی بلکه به کشورهای اروپایی معرفی می کنیم.
    وی افزود: روز گذشته گفت و گوهای خوبی با استاندار همدان ، شهردار و شورای شهر همدان داشتیم و برای شناسایی و توسعه همکاری اقتصادی توافق انجام شده است.
    شولتز تاکید کرد: اتریش برای ایجاد بنگاه های کوچک و متوسط ، گردشگری سبز و همکاری های فرهنگی و توسعه بخش خصوصی در همدان تمایل دارد.
    وی با اشاره به آمادگی اتریش برای انتقال تجربه های اقتصادی به ایران اظهار داشت: هنگام تحویل استوارنامه ام به رئیس جمهوری گفت و گوی طولانی بر مبنای توسعه بنگاه های کوچک و متوسط داشتیم و حاضریم تجربه هایمان را در اختیار ایران قرار دهیم.
    شولتز خاطرنشان کرد: اتریش از منابع نفتی و زیر زمینی محروم است و تنها سرمایه این کشور نیروی انسانی است که بیش از 90 درصد درآمدزایی و اقتصاد اتریش بر این اساس است.
    وی با بیان اینکه اقتصاد اتریش در 25 سال گذشته منزوی بود افزود: پیوستن به اتحادیه اروپا این رفاه و آرامش را برای اتریش به ارمغان آورد.
    سفیر اتریش در تهران گفت: اکنون به عنوان یک شریک در کنار ایران هستیم و برای توسعه اقتصاد خصوصی در این کشور تلاش می کنیم.
    اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران در سفری 2 روزه به همدان ، نشست هایی پیرامون روابط 2 جانبه در حوزه های گردشگری، مدیریت شهری، اقتصادی و فرهنگی با مسئولان اجرایی این استان برگزار می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی