عصر بازار

اتحادیه اروپا خواهان ترمز بدهی سر به فلک کشیده ایتالیا شد

عصر اعتبار- اتحادیه اروپا اعلام کرد که ایتالیا باید سالانه میزان بدهی خود را کاهش و آن را به کمتر از ۶۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور برساند.

اتحادیه اروپا خواهان ترمز بدهی سر به فلک کشیده ایتالیا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، وزرای دارایی منطقه یورو اعلام کردند که پیش نویس بودجه سال 2019 میلادی ایتالیا مغایر با قوانین اتحادیه اروپا است و آن را نقض می کند. وزرای دارایی اروپا با کمیسیون اتحادیه اروپا به توافق رسیدند که روم باید آن را اصلاح کند. در حال حاضر ایتالیا دومین کشور مقروض بزرگ اروپایی است و میزان بدهی آن نسبت به تولید ناخالص داخلی این کشور 133 درصد است.

    ایتالیا اکنون به دنبال گرفتن وام و خرج آن در امور خود است که این موضوع نقض قوانین اتحادیه اروپا را به همراه دارد و اکنون اتحادیه اروپا خواهان کاهش سالانه بدهی این کشور و رسیدن آن به سطح کمتر از 60 درصد از تولید ناخالص داخلی ایتالیا است.

    کمیسیون اروپا که ناظر قوانین اتحادیه اروپا است، ماه گذشته اعلام کرد ایتالیا یا باید پیش نویس لایحه بودجه خود را تغییر دهد یا اینکه با اقدامات انضباطی این اتحادیه روبرو می شود. بر پایه این گزارش، وزرای دارایی دارایی اروپا در بیانیه ای اعلام کردند که از ارزیابی کمیسیون اروپا حمایت و به ایتالیا پیشنهاد می کنند که اقدامات لازم را برای سازگاری خود با قوانین اتحادیه اروپا بر دارد؛ ضمن اینکه از گفتمان فعلی میان کمیسیون و مقامات ایتالیا حمایت می کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی