عصر بازار

وزیر راه و شهرسازی:

سیستم بانکی را به عرصه تامین مالی مسکن جذب می کنیم

عصر اعتبار- وزیر راه و شهرسازی گفت: به دنبال آن هستیم که علاوه بر بانک مسکن، سایر بانک های کشور را به عرصه تامین مالی مسکن جذب کنیم تا دامنه پرداخت تسهیلات در بخش مسکن افزایش یابد.

سیستم بانکی را به عرصه تامین مالی مسکن جذب می کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، « محمد اسلامی » در نشستی که بانک مسکن برای هم اندیشی مشترک دولت و مجلس برای تقویت نظام تامین مالی مسکن برگزار کرد، افزود: بازار مسکن، سالانه به ساخت و عرضه 900 هزار واحد مسکونی نیاز دارد که حدود 400 هزار واحد از آن باید با حمایت و مساعدت دولت و منابع بانکی ساخته شود.

    وی عملیاتی کردن طرح افزایش سرمایه بانک مسکن را یک موضوع مهم و اساسی عنوان کرد و گفت: بخش مسکن و ساختمان یک بخش مهم در اقتصاد کشور است که برای رونق آن، بانک مسکن باید ایفای نقش کند.
    وزیر راه و شهرسازی از تجهیز همه ظرفیت دولت برای رونق بخش مسکن و تسهیل مسیر خانه دار شدن اقشار ضعیف و خانه اولی‌ها خبر داد و گفت: بازآفرینی شهری مهمترین سیاست دولت در بخش مسکن است که بر اساس این سیاست، سالانه 100 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهرهای مختلف کشور ساخته و عرضه می شود.
    اسلامی به برنامه ریزی روزهای اخیر در دولت برای تقویت سرمایه بانک مسکن از طریق هماهنگی سه جانبه بین بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: به زودی نخستین جلسه شورای‌عالی مسکن با حضور رئیس جمهوری و تیم اقتصادی دولت برگزار خواهد شد.
    وی افزود: طولانی شدن عملیات ساخت و تکمیل مسکن مهر هم به زیان دولت و هم به زیان ملت است؛ بنابراین، در دولت عزم جدی وجود دارد تا کارهای ناتمام در این طرح به پایان برسد و موانع موجود بر سر راه تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای باقی‌مانده در طرح مسکن مهر نیز هر چه سریعتر از میان برداشته شود.
    وزیر راه و شهرسازی در این نشست از تعیین تکلیف 50 هزار واحد مسکونی مهر مازاد در هفته گذشته خبر داد و گفت: به دنبال توافق صورت گرفته با کمیته امداد امام خمینی (ره)، فهرست 50 هزار واحد مسکونی مهر مازاد (از کل 90 هزار واحد مازاد) را در اختیار کمیته امداد قرار دادیم تا به اقشار نیازمند فاقد مسکن واگذار شود.
    به گفته وی، بنیاد مسکن نیز مسئول ساخت 100 هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک خواهد بود.
    وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود بازآفرینی شهری را مهمترین سیاست دولت در بخش مسکن برشمرد و گفت: بر اساس این سیاست، سالانه 100 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهرهای مختلف کشور ساخته و عرضه می شود.
    بر اساس این گزارش، «ابوالقاسم رحیمی انارکی» مدیرعامل بانک مسکن (بیست و سوم آذرماه) اعلام کرد: از زمان استقرار دولت دوازدهم، این بانک در بخش‌های مشارکت‌های مدنی، خرید، جعاله، سهم الشرکه و سایر تسهیلات در مجموع 885 هزار و 509 فقره تسهیلات به ارزش 323 هزار و 259 میلیارد ریال پرداخت کرده است.
    وی افزود: در بخش خرید مسکن در هشت ماهه انتهایی پارسال در مجموع 147 هزار و 227 فقره تسهیلات به مبلغ 75 هزار و 648 میلیارد ریال و در هفت ماهه امسال 134 هزار و 918 فقره تسهیلات به مبلغ 65 هزار و 739 میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو