عصر بازار

مدیرعامل بانک مسکن:

تسهیلات مسکن ویژه اقشار متوسط و کم درآمد است

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن، اعلام کرد: گروه هدف این بانک برای تامین مالی کمک هزینه خرید مسکن، اقشار متوسط و کم درآمد است.

تسهیلات مسکن ویژه اقشار متوسط و کم درآمد است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، ابوالقاسم رحیمی‌انارکی با بیان اینکه صندوق پس انداز مسکن از سال 69 در این بانک تاسیس و استقبال شد، با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر و حجم سنگین مسئولیت تامین مالی این طرح از اواسط دهه 80 توسط بانک عامل بخش مسکن، افزود: این طرح در فعالیت های عادی بانک، گسست جدی ایجاد کرد و حجم سنگین مسئولیت تامین مالی این طرح، سایر فعالیت های توسعه ای بانک را تحت تاثیر قرار داد.

    رحیمی انارکی با بیان اینکه بانک برای ساخت 2 میلیون و 370 هزار واحد مسکونی مهر تسهیلات پرداخت کرده است گفت: از سال 84 تا 92 به دلیل آنکه همه توان بانک صرف تامین مالی طرح مسکن مهر شد، هیچ افزایشی در سقف انواع تسهیلات صورت نگرفت و عمده فعالیت های بانک به تامین مالی مسکن مهر منحصر شد.

    مدیر عامل بانک عامل بخش مسکن افزود: تا الان، پرونده مربوط به یک میلیون و 930 هزار واحد مسکونی مهر تعیین تکلیف شده اما ساخت 460 هزار واحد از این طرح باقی مانده به این معنا که از نظر بانک، پرونده مالی آنها هنوز به سرانجام مشخصی نرسیده است بنابراین لازم است برای این موضوع تدبیر اساسی در دولت و مجلس صورت بگیرد.

    وی ادامه داد: این بانک از سال 92 تا کنون موفق شد با طراحی سبدی از انواع تسهیلات ساخت و خرید مسکن، ‌سقف تسهیلات را تا 8 برابر افزایش دهد و در عین حال، ارزان ترین تسهیلات در شبکه بانکی را به متقاضیان مسکن ارایه کند.

    رحیمی انارکی همچنین راه اندازی صندوق های زمین و ساختمان، ایجاد شرکت تأمین سرمایه مسکن و سایر ابزارها و نهادهای نوین تامین مالی مسکن را ریل گذاری جدید بانک مذکور طی سال های گذشته از دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد.

    وی افزود: گروه هدف بانک برای تامین مالی، اقشار متوسط و کم درآمد هستند و محصولات بانک متناسب با شرایط اقتصادی این گروه، تعریف و عرضه می شود.

    مدیر عامل بانک عامل بخش مسکن سپس از نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خواست با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور، رکود حاکم بر بخش مسکن و تعهدات بانک در برابر تسهیلاتی که باید به این بخش ارایه کند، سیاست ها و برنامه های مؤثر برای افزایش توان مالی بانک را به تصویب برسانند.

    رحیمی انارکی در این باره تصریح کرد: بانک عامل بخش مسکن بلندمدت ترین تسهیلات را در بین سایر بانک ها پرداخت می کند که شامل تسهیلات خرید مسکن با طول بازپرداخت 12 تا 20سال است. از طرفی بانک، طی سال گذشته موفق شد قیمت تمام شده منابع خود را 4 درصد کاهش دهد و در این مسیر وارد رقابت مخرب با برخی بانک ها در پرداخت نرخ سود بالا به سپرده های بانکی نشد. این در حالی است که ارزان ترین تسهیلات بانکی در حال حاضر توسط این بانک و از طریق صندوق پس انداز مسکن یکم ارایه می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی