عصر بازار

ارسال لایحه‌ای به شورای شهر برای همسان‌سازی بازنشستگی آتش نشانان تهرانی

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران، گفت: سازمان آتش‌نشانی تهران با همراهی صندوق بازنشستگی شهرداری باید لایحه‌ای را در خصوص همسان‌سازی بازنشستگی آتش‌نشانان در مشاغل سخت و زیان‌آور به شورای شهر تهران ارائه دهند.

ارسال لایحه‌ای به شورای شهر برای همسان‌سازی بازنشستگی آتش نشانان تهرانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، بازنشستگی آتش‌نشانان به این نحو است که اگر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی باشند با 20 سال خدمت و 10 سال سنوات ارفاقی می‌توانند بازنشسته شوند و آتش‌نشانان تحت پوشش صندوق بازنشستگی با 25 سال خدمت و 5 سال سنوات ارفاقی می‌توانند درخواست بازنشستگی دهند؛ بنابراین این عدم همسان‌سازی مشکلاتی را برای این قشر از جامعه که نقش مهمی در ایمنی شهر دارد ایجاد کرده است.

    در این خصوص صدراعظم نوری رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: شغل آتش‌نشانی یک شغل بسیار سخت است و آتش‌نشانان به عنوان ایثارگران کشور محسوب می‌شوند و همه این موضوع را تایید می‌کنند. قطعا هر اقدامی که بتواند کمک بیشتری به وضعیت آتش‌نشانان کند انجام می‌دهیم.

    وی افزود: قانون تعیین می‌کند که هر کسی در چه وضعیتی قرار بگیرد و این قانون را فقط قانون‌گذار می‌تواند تغییر دهد.

    صدراعظم نوری بیان داشت: اگر آتش‌نشانان و یا یکی از پرسنل شهرداری تهران تحت پوشش صندوق بازنشستگی شهرداری باشند فقط می‌تواند از مزایای این صندوق استفاده کند و کسی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است از خدمات این سازمان برخوردار می‌شود.

    رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر افزود: آتش‌نشانان برای برخوردار شدن از مزایای مورد نظر می‌توانند صندوق بازنشستگی خود را تغییر دهند و از آن مزایا استفاده کنند در غیر این صورت طبق قانون کشوری و شهرداری افرادی که تحث پوشش صندوق بازنشستگی شهرداری هستند فقط می‌توانند از آن صندوق استفاده کنند.

    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای همسان‌سازی سخت و زیان‌آور شغل آتش‌نشانان و بازنشستگی آنان داردی گفت: برای همسان‌سازی باید سازمان آتش‌نشانی تهران با همکاری صندوق بازنشستگی شهرداری لایحه‌ای را تهیه کند و به صحن علنی ارائه شود تا مورد بررسی تصویب قرار بگیرد.

    صدراعظم نوری گفت: قطعا باید صندوق بازنشستگی این موضوع را بپذیرد چرا که این اقدام هزینه‌هایی را برای صندوق بازنشستگی دارد که باید منابع آن تامین شود.

    خبرگزاری فارس، این موضوع را از مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران نیز بررسی کرد که داوری در این خصوص اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی به دنبال همسان‌سازی بازنشستگی آتش‌نشانان است و در این خصوص از مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران نیز درخواست کرده که نسبت به این همسان‌سازی اقدام کند.

    وی گفت: امیدواریم آتش‌نشانان بتوانند در صندوق بازنشستگی شهرداری تهران با 20 سال خدمت و 10 سال سنوات ارفاقی و 30 روز حقوق بازنشسته شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی