عصر بازار

ثبت نام وام اشتغال روستایی در ۲۹ استان متوقف شد

عصر اعتبار- با توجه به اینکه اعتبار مرحله اول تسهیلات اشتغال روستایی در استان ها به پایان رسیده است، اکنون سامانه اشتغال روستایی برای دو استان(سیستان وبلوچستان و کرمانشاه) باز است و تنها این دو استان می توانند ثبت نام کنند.

ثبت نام وام اشتغال روستایی در ۲۹ استان متوقف شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم ، با ابلاغ آیین نامه اجرایی برنامه اشتغال فراگیر در سال 97در اواخر تیرماه، در مجموع 65 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های اشتغال، بازسازی و نوسازی صنایع هدفگذاری شده است.

    بر اساس این آیین نامه که اواخر تیرماه ابلاغ شد، مقرر شد از محل منابع صندوق توسعه ملی 15 هزار میلیارد تومان در چارچوب مصوبات هیأت امنای صندوق، ضوابط، مقررات و اساسنامه نزد بانکهای عامل سپرده گذاری و با تلفیق منابع  بانکها به طرح های برنامه اشتغال فراگیر تخصیص داده شود.

    این تسهیلات در دو مرحله برای بانک های عامل( پست بانک، صندوق کارآفرینی امید،بانک کشاورزی ،بانک توسعه تعاون) واریز شد. اولویت های مختلفی برای تسهیلات روستایی در استان ها تعیین شد و پس از اینکه این اعتبار پایان یافت مسئولان وزارت کار امکان ثبت نام در سامانه کارا را محدود کردند.

    شهریور ماه سال جاری بود که عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار از دستور رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص مرحله دوم بودجه 1.5میلیارد دلاری اشتغال روستایی خبرداد.

    با توجه به اینکه تا کنون مرحله دوم این تسهیلات هنوز واریز نشده است. طبق اظهارات رامین اسدی، مدیر پروژه های طرح تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی وزارت تعاون، کار سایت کارا بسته است.امکان ثبت نام تنها در دو استان سیستان بلوچستان و کرمانشاه وجود دارد.

    اسدی در این باره می گوید:تقریباً سایت کارا بسته است. فقط برای سیستان بلوچستان و کرمانشاه سایت کارا باز است. با توجه به اینکه اعتبار استان های مختلف در مرحله اول در تسهیلات اشتغال روستایی به پایان رسیده است.  تا کنون سایت کارا برای اشتغال روستایی بسته شده است، اکثر استان ها اعتباری که برای آنها ارسال شده است استفاده کرده اند.تا اعتبار جدید امکان باز شدن سامانه برای استان ها وجود ندارد. استقبال از تسهیلات بسیار زیاد بوده است.

    مدیر پروژه های طرح تسهیلات اشتغال فراگیر با بیان اینکه بیش از 6هزار میلیارد تومان طرح های منعقد شده در بانک ها داریم می افزاید: در حال حاضر بانک ها منتظرهستند که ابلاغ بعدی بیاید. با توجه به اینکه بانک ها بیشتر از حدی که اعتبار داشتند طرح ابلاغ کرده اند، در نتیجه تا زمان اعتبار جدید دیگر امکان باز شدن سامانه وجود ندارد. تفاهم نامه برای اعتبارات جدید بین بانک ها و صندوق توسعه ملی بسته شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی