عصر بازار

در هشت ماهه امسال؛

صادرات ایران به پاکستان به ۸۶۰ میلیون دلار رسید

عصر اعتبار- رایزن بازرگانی ایران در پاکستان گفت: صادرات ایران به پاکستان از آغاز امسال تا پایان آبان ماه به ۸۶۰ میلیون دلار رسید که بر این اساس هفتمین بازار کالاهای ایرانی محسوب می‌شود.

صادرات ایران به پاکستان به ۸۶۰ میلیون دلار رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمود حاجی یوسفی پور» افزود: در پایان آبان ماه سال جاری صادرات ایران به پاکستان به 860میلیون دلار رسید که در مقایسه با رقم 688 میلیون دلار صادرات تا پایان مهرماه نشان ‌دهنده 25 درصد رشد است.
    وی اظهار داشت: تراز تجاری ایران و پاکستان مثبت 665 میلیون دلار به سود ایران است و حجم مبادلات تجاری 2 کشور طی هشت ماه گذشته افزون بر یک میلیارد دلار برآورد شده است .
    این مسئول درباره ترکیب کالاهای صادر شده به پاکستان نیز گفت: انواع روغن‌های صنعتی، قیر، خرما، پسته، شکلات، کفپوش، سیمان و ماشین آلات صنعتی در این مدت به پاکستان صادر شده است.
    بر اساس این گزارشا، حجم مبادلات بازرگانی ایران و پاکستان با وجود مشکلاتی نظیر برقرار نشدن روابط بانکی، وجود مشکلات گمرکی و موانع تعرفه ای و قرنطینه ای با 42.3 درصد افزایش نسبت به سال 1394 و 13.2 درصد افزایش نسبت به سال 1395 به یک میلیارد و 324 میلیون دلار در پایان سال 1396 رسیده است.
    پاکستان به عنوان کشوری با جمعیت بیش از 200 میلیون نفر اگر چه خود، صادرکننده مواد غذایی از جمله محصولات کشاورزی و دامی است، اما می تواند به عنوان مقصد صادراتی محصولات ایران در زمینه های مختلف به ویژه لوازم ساختمانی، کاشی، سرامیک و سیمان مطرح شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی