عصر بازار

نخستین حواله‌های بخشی از حقوق معلمان ایرانی خارج از کشور امروز ابلاغ شد

عصر اعتبار- رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از ابلاغ نخستین حواله‌های بخشی از حقوق معلمان ایرانی اعزامی در خارج از کشور، خبر داد.

نخستین حواله‌های بخشی از حقوق معلمان ایرانی خارج از کشور امروز ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، غلامرضا کریمی رئیس‌ مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در واکنش به درخواست مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من با موضوع «حقوق معلمان اعزام به خارج» و «معلمان اعزامی به مدارس خارج را دریابید»، اظهار کرد: نخستین حواله‌های حقوق معلمان ایرانی اعزامی در خارج از کشور، امروز ابلاغ شد.

    وی ادامه داد: قادر به پرداخت حقوق این معلمان به دلیل مشکلات ارزی، نبودیم اما گشایش ایجاد شد و نخستین حواله‌های حقوق برای پرداخت بخشی از حقوق این معلمان ابلاغ شد.

    کریمی اضافه کرد: در مرحله اول بخشی از حقوق معلمانی که در خارج از کشور حضور دارند، پرداخت می‌شود و در مرحله دوم، حقوق عقب‌افتاده معلمانی که مدت اعزام‌شان به پایان رسیده و به کشور بازگشتند، پرداخت می‌شود.

    وی تصریح کرد: مبلغ پرداختی اول حدود دو ماه یا کمتر از حقوق است اما مهم این بوده که مسیر پرداخت حقوق گشایش یافته است و برای پرداخت مابقی حقوق نیز اقدام می‌شود.

    رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: بخشی از حقوق معلمان خارج از کشور در پی ابلاغ این حواله‌ها، به‌زودی در حساب‌شان خواهد بود.

    به گزارش فارس، در گفت‌وگوی قبلی خبرنگار فارس با رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، وی عنوان کرد: 400 معلم ارزبگیر در مدارس خارج از کشور فعالیت می‌کردند که این تعداد را از ابتدای مهرماه به 270 نفر کاهش دادیم، اما این معلمان از فروردین ماه تا 30 شهریور ماه و همچنین معلمان ارزبگیر باقیمانده در مدارس خارج از کشور از اول فروردین ماه تا کنون حقوق دریافت نکردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی