عصر بازار

بیمه سلامت، بازنشستگی ندارد

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه سلامت صرفا یک بیمه درمانی است و مشمول بیمه‌های تامین اجتماعی و ‏بازنشستگی نمی‌شود.

بیمه سلامت، بازنشستگی ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، امیر پیروزیان به برخی از سوالات و ابهامات بیمه‌شدگان این سازمان پاسخ داد و با اشاره به اینکه بیمه سلامت صرفا یک بیمه درمانی است و مشمول بیمه‌های تامین اجتماعی و ‏بازنشستگی نمی‌شود، گفت: بیمه سلامت فرد بیکاری که پس از اشتغال توسط کارفرما بیمه می‌شود به علت هم پوشانی بیمه‌ای حذف و آن فرد باید نسبت به ارائه دفترچه بیمه خود به یکی از دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با بیمه سلامت اقدام کند.

    مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت با تاکید بر یک ساله بودن بیمه سلامت، اظهار کرد: افراد بی‌بضاعت در صورت تایید ناتوانی مالی آنها، می‌توانند از استمرار این بیمه برخوردار شوند.

    پیروزیان با بیان اینکه بیمه سلامت تنها یک بیمه پایه است و بیمه تکمیلی محسوب نمی‌شود، افزود: بنابراین هیچ محدودیتی برای داشتن بیمه تکمیلی توسط مشمولان این صندوق بیمه‌ای وجود ندارد.

    بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی‏ همچنین با اشاره به تفاوت بین بیمه‌شدگان صندوق بیمه همگانی با سایر صندوق‌های این سازمان در مراکز درمانی طرف ‏قرارداد، اظهار کرد: بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی نیازی به پرداخت حق بیمه ندارند و فقط می‌توانند از خدمات ‏مراکز دانشگاهی یا دولتی بهره‌مند شوند.‏

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی