عصر بازار

روسیه بالاتر از چین در لیست اقتصادهای نوظهور قرار گرفت

عصر اعتبار- علیرغم سال‌ها تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا، روسیه دومین جایگاه را در رده‌بندی اقتصادهای نوظهور دنیا به دست آورد .

روسیه بالاتر از چین در لیست اقتصادهای نوظهور قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه  خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علیرغم سال‌ها تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا، روسیه دومین جایگاه را در رده‌بندی اقتصادهای نوظهور دنیا به دست آورد و بعد از مالزی و بالاتراز چین قرار گرفت.
    آژانس خبری بلومبرگ 20 کشور در حال توسعه دنیا را در لیست امتیازدهی خود قرار داد که شامل معیارهایی مانند دورنمای رشد اقتصادی، درجه بندی اعتبار حاکمیت و ارزش گذاری سهام و اوراق قرضه می شود .
    روسیه 2.36 امتیاز از این معیارها به دست آورد. تنها کشوری که بالاتر از آن قرار گرفت مالزی بود با 2.55 امتیاز. این کشور آسیایی از زمان انتشار آخرین رتبه بندی ها در ماه ژوئن در بالاترین مکان قرار دارد، دلیل آن هم دورنمای رشد اقتصادی نسبتاً ثابت است .
    علیرغم اینکه روسیه از ماه ژوئن یک جایگاه بالا آمده است، ولی چین با یک امتیاز اختلاف درست پشت سر آن قرار دارد . فیلیپین و کلمبیا رتبه های بعدی را دارند، در حالی که ترکیه از رتبه 5 به 20 در انتهای لیست سقوط کرده است .
    اقتصاد قوی تر روسیه قبلاً در تحقیقات تجاری بانک جهانی مورد توجه قرار گرفته بود. بانک جهانی در این مطالعات 190 اقتصاد ملی را بر اساس 113 قانون تجاری درجه بندی کرده بود. امسال روسیه به رتبه سی و یکم صعود کرد، چهار رتبه بالاتر از سال گذشته. ماکسیم اوریسکین، وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت با وجود نرسیدن به هدف ولادیمیر پوتین، از این خبر خوشحال شدم .
    وی گفت:« اگر شرایط را بطور کلی تجزیه و تحلیل کنیم، به هدف خود رسیده ایم. جایگاه سی و یکم چندان از جایگاه بیستم دور نیست، مخصوصاً اگر در نظر بگیرید که ما از رتبه 124 شروع کردیم». او ادامه داد که روسیه برای قرار گرفتن در بین بیست اقتصاد برتر تلاش را خواهد کرد .
    مسکو از سال 2014 با تحریم های مختلف غرب مواجه بوده است، هم از طرف اتحادیه اروپا و هم از طرف آمریکا . روسیه متهم به دخالت در درگیری‌های شرق اوکراین و منطقه کریمه شده بود. اخیرا واشنگتن روسیه را متهم  به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکاکرده است. آمریکا بدون ارائه هیچ مدرک محکمی چندین بار روسیه را تحریم کرده است. این تحریم‌ها بر شرکت های بزرگ روسیه و مقامات ارشد دولت اعمال شده اند .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی