عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد:

صدور بیمه نامه حادثه؛ بزودی

شرکتهای بیمه باید سودده شوند

عصر اعتبار- رییس کل بیمه مرکزی با بین اینکه شرکت‌های بیمه باید سودده باشند، گفت: صدور بیمه نامه حادثه به زودی از سوی یکی از شرکتهای بیمه عملیاتی می شود.

صدور بیمه نامه حادثه؛ بزودی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، غلامرضا سلیمانی افزود: بررسی میدانی از شرکت های بیمه ای که به طور مستقیم با مردم کار می کنند در دستور کار قرار گرفته است؛ اگرچه نمی توان تنها به این راه بسنده کرد.

    رئیس کل بیمه مرکزی افزود: شادابی و همگرایی بزرگترین شاخصه یک شرکت است که اکنون مشاهده می شود پس می توان امیدوار به کارهای بزرگی بود که می توانند تحول آفرین باشند. این در حالی است که خوشبختانه پروژه ای در حال اجرا است که یک کار بزرگ ملی است که در یک شرکت بیمه اجرا می شود و مربوط به بنیاد شهید و خانواده شهدا و ایثارگران است.

    سلیمانی با بیان اینکه نگرانی شرکتهای بیمه این است که ریسکی را بپذیرند که از عهده آن بر نیایند، تصریح کرد:اجرای این پروژه ملی در دی، تخصص شرکت بیمه را بسیار بالا می برد؛ به خصوص اینکه در شرکتهای بیمه ای، شرکت تخصصی بیمه درمان کم داریم در حالیکه ضریب خسارت بیمه درمان بسیار بالا است و باید ریسک آن را کاهش داد.

    رییس کل بیمه مرکزی از راه اندازی بیمه حادثه در یکی از شرکت های بیمه اشاره کرد و گفت: شرکت بیمه باید سود بدهد تا سهام آن معامله  و رشد شروع شود؛ این در حالی است که نباید شرکتهای بیمه ای صرفا سهامدار بزرگ باشند.

    وی با بیان اینکه برخی بیماران به دلیل عدم پرداخت فرانشیز اقدامات درمانی بی جهتی را انجام می دهند، اظهار داشت: باید این هزینه ها را مدیریت کرد.

    همچنین عباسعلی بنی صفار نیز در این نشست با بیان اینکه شرکتهای بیمه هر یک ماموریتی داشته و باید پوشش های بیمه ای ارایه دهند، گفت: ارزش های سازمانی سلامت، حرفه ای گری و انسجام سازمانی نیز در دستورکار قرار گرفته؛ ضمن اینکه پروژه های توسعه ای نیز باید به کمک دستیابی به اهداف توسعه ای شرکتهای بیمه ای بیاید؛ ضمن اینکه مباحث مورد نیاز برای استقرار حاکمیت شرکتی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

    این مدیر صنعت بیمه افزود: در این میان مقررات بیمه مرکزی باید لحاظ شود و تامین مالی و توانگری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

    همچنین محمدرضا کشاورز، یکی دیگر از مدیران صنعت بیمه نیز گفت: یکی از مهمترین قراردادهای بیمه ای کشور در شرف اجرا است و مولفه های ناب و اصیلی را برای روزهای خوب در بیمه نوید می دهد.

    وی افزود: وضعیت سرمایه گذاری ها در صنعت بیمه یک بال حرکت است؛ پس تلاش شده تا از ابزارهای مالی نیز استفاده شود؛ البته برنامه ریزی شده سرمایه گذاری ها مطابق سرمایه باشد.

    وی ادامه داد: سالانه ٥میلیون نفر از کشور عراق وارد ایران می شوند و بنابراین با توجه به تجربه ای که در سطح شرکت بیمه وجود دارد، به نظر می رسد که باید برای آنها فکر کرد؛ برخی شرکتهای بیمه ای برای ایرانیان متقاضی سفر به سایر کشورها بیمه نامه صادر می کنند، ولی برای مسافرانی که وارد ایران می شوند کمتر مورد پوشش قرارمی گیرند.

    وی ادامه داد: بهتر است دولت یارانه نقدی بپردازد، پوشش بیمه ای را گسترش دهد؛ این در حالی است که گروه زیادی از ایرانیان هنوز بیمه نامه ندارند در حالیکه حوزه های زیادی در صنعت بیمه وجود دارند که هنوز نه مردم از آنها آگاهی دارند و نه شرکتهای بیمه برای آنها فکر کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی