عصر بازار

سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد؛

بررسی همسان‌سازی بازنشستگی آتش‌نشانان در شورای شهر تهران

عصر اعتبار- سخنگوی شورای شهر تهران گفت: سازمان آتش‌نشانی باید از طریق معاونت برنامه‌ریزی و امور شوراها لایحه‌ای را در خصوص بازنشستگی و سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانان به شورای شهر تهران ارسال کند.

بررسی همسان‌سازی بازنشستگی آتش‌نشانان در شورای شهر تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده است و سعی می‌کند در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی بپردازد.

    بازنشستگی آتش‌نشانان به این نحو است که اگر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی باشند با بیست سال خدمت و ده سال سنوات ارفاقی می‌توانند بازنشسته شوند و آتش‌نشانان تحت پوشش صندوق بازنشستگی با بیست و پنج سال خدمت و پنج سال سنوات ارفاقی می‌توانند درخواست بازنشستگی دهند، بنابراین این عدم همسان‌سازی مشکلاتی را برای این قشر از جامعه که نقش مهمی در ایمنی شهر دارند ایجاد کرده است.

    در این خصوص علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران اظهار داشت: سازمان آتش‌نشانی باید از طریق معاونت برنامه‌ریزی و امور شوراها لایحه‌ای را در خصوص بازنشستگی و سخت و زیان‌آور بودن شغل آتش‌نشانان به شورای شهر تهران ارسال کند تا این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.

    وی بیان داشت:‌دو نفر از اعضای شورای شهر تهران آقایان فراهانی و حبیب‌زاده پیگیر این موضوع هستند ولی تاکنون لایحه‌ای به شورای شهر ارسال نشده است.

    اعطا بیان داشت:‌ در حال حاضر آنچه که درباره مشاغل سخت و زیان‌آور و بازنشستگی آتش‌نشانان انجام می‌شود، براساس قانون است و تغییر آن نیاز به تصویب قانون جدید دارد.

    پیش از این زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران نیز اظهار داشت:‌ برای همسان‌سازی بازنشستگی و مشاغل سخت و زیان‌آور آتش‌نشانان، باید سازمان آتش‌نشانی با همکاری صندوق بازنشستگی شهرداری لایحه‌ای را تهیه و آن را به صحن علنی شورای شهر ارائه دهد تا مورد تصویب و بررسی قرار بگیرد.

    داوری مدیرعامل آتش‌نشانی شهر تهران نیز اظهار داشت:‌ سازمان آتش‌نشانی به دنبال همسان‌سازی بازنشستگی آتش‌نشانان و سخت و زیان‌آور بودن شغل آنان است و در این خصوص با شورای شهر و مجلس شورای اسلامی مذاکراتی را انجام داده است که امیدواریم به زودی نتیجه بدهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی