عصر بازار

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری مطرح کرد:

۴۸ درصد سالمندان تحت پوشش هیچ صندوق بیمه‌ای نیستند

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: آمارها نشان می دهد در حال حاضر حدود ۷.۵ تا ۹ میلیون سالمند در ایران زندگی می‌کنند که ۴۸ درصد آنها تحت پوشش هیچ صندوق بیمه‌ای نیستند.

۴۸ درصد سالمندان تحت پوشش هیچ صندوق بیمه‌ای نیستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، جمشید تقی زاده افزود: اگر اقدامات لازم در خصوص معیشت ‌و درمان این سالمندان بازنشسته برای سال های آتی پیش بینی نشود، سونامی سالمندی مشکلات و بحران هایی را به جامعه تحمیل خواهد کرد.
    وی تصریح کرد: 20 درصد سالمندان زن و 10 درصد سالمندان مرد تنها زندگی می‌کنند و این نشان‌دهنده این است که زنان سالمند و بازنشسته شرایط سخت‌تری نسبت به مردان دارند.
    تقی زاده گفت: بیماری‌های قلبی، عضلانی، درد اسکلتی و بینایی از جمله بیماری‌هایی است که بازنشستگان به آن مبتلا هستند.
    وی با تاکید بر اینکه خانواده ها وظایف مهمی در قبال این افراد به ویژه حفظ احترام و عزت و همچنین مراقبت از آنان برعهده دارند، گفت: سالمندان و بازنشستگان از مهمترین قشرهای جامعه به شمار می روند که در رشد و پیشرفت کشور اثرگذار هستند. در این میان کانون خانواده نیز با پرورش افرادی توانمند، توسعه منابع انسانی را پایه‌ریزی می کند و به همین دلیل استحکام این نهاد سبب ایجاد جامعه ای پویا و هدفمند خواهد شد.
    تقی زاده ادامه داد: امروز بازنشستگان و خانواده آنان بیش از هر زمانی نیازمند امید و حمایت هستند. حضور هر سالمند در خانواده علاوه بر اینکه محور اتصال و ارتباط دیگر اعضای خانواده با همدیگر است، سبب آرامش و روشنایی و تکیه گاهی بزرگ برای نهاد خانواده هستند.
    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: قدرشناسی و تکریم سالمندان که برای جامعه برکت و رحمت هستند، مهمترین کاری است که تک تک فرزندان و بستگان آنان می توانند انجام دهند و خوشبختانه جامعه ایرانی هنوز پیوندهای خود را حفظ کرده و پیران و سالمندان را پشتوانه فکری وعاطفی خود می داند؛ این درحالی است که در بسیاری از کشورها سالمندان به لحاظ اجتماعی جایگاه خوبی ندارند و از سوی خانواده طرد و مورد بی احترامی قرار می گیرند.
    تقی زاده اظهار داشت: تجربه نشان داده سالمندان و بازنشستگان بهترین مشاوران، در عرصه های مختلف اجتماعی هستند که با کمترین توقع، بیشترین منفعت را به خانواده و جامعه هدیه می کنند.
    وی گفت: ما بر این باوریم که آرامش و امنیت اجتماعی و اقتصادی کشور مدیون تلاش‌های بی‌دریغ بازنشستگان است که طی سال‌های فعالیت خود از هیچ کوششی دریغ نداشته و با پشتکار و سخت‌کوشی وصف‌ ناپذیر در عرصه آبادانی و سازندگی این مرز و بوم، چرخ‌های عظیم توسعه و پیشرفت را به حرکت درآورده اند.
    تقی زاده با تاکید بر اینکه سالمندان و بازنشستگان ستون های خانواده و تکیه گاه نسل امروز هستند، گفت: باید کرامت و حرمت بازنشستگان به نحو شایسته ای حفظ شود، چرا که این عزیزان با کوله باری از تجربه و تدبیر می توانند پل ارتباطی برای انتقال تجارب و اطلاعات ارزشمند و گرانبهای خود به نسل امروز باشند.
    وی تاکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری برای تحکیم و تقویت نهاد خانواده از هر طرحی که به استحکام و پیوند خانواده کمک کند، حمایت می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی