عصر بازار

نسبت خسارت در بیمه ایران ۱۸ درصد کاهش یافت

عصر اعتبار- معاون فنی بیمه ایران از کاهش ۱۸ درصدی نسبت خسارت در هشت ماه امسال خبر داد و گفت: برای نخستین بار در ۶ سال اخیر این شرکت دولتی شاهد افزایش رشد حق بیمه تولیدی و کاهش نسبت خسارت بوده است.

نسبت خسارت در بیمه ایران ۱۸ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بیمه ایران که تنها شرکت بیمه دولتی به شمار می رود، در سال های گذشته به دلیل ارایه پوشش بیمه تکمیلی درمان به برخی ارگان های دولتی نظیر بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت آموزش و پرورش، نسبت خسارت های بالایی را تجربه کرد که اثر زیان آن بر صورت های مالی این شرکت نمایان شد.
    از سال گذشته اصلاح پرتفوی این شرکت در دستور کار قرار گرفت و بیمه ایران رشته های بیمه ای زیان ده را از سبد بیمه خود خارج کرد؛ برای نمونه بیمه تکمیلی درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیمه دی واگذار شد.
    در این ارتباط معاون فنی بیمه ایران امروز اعلام کرد: بیمه ایران در هشت ماه انسال 97 با رشدی معادل 25٫8 درصد افزایش درتولید حق بیمه و کاهش نسبت خسارت به میزان 18 درصد، برای نخستین بار در 6 سال اخیر، بهبود عملیاتی در این 2 شاخص اساسی را تجربه کرد.
    بنا بر اعلام شرکت بیمه ایران، «محمد زاهدنیا» با تشریح عملکرد فنی بیمه ایران اعلام کرد: با تداوم برنامه اصلاح و بهبود شرکت، هم اکنون سهم پرتفوی بیمه های زندگی این شرکت که در سال گذشته چهار درصد بود به 8٫5 درصد افزایش یافته و سهم بیمه درمان نیز با تعدیلات صورت گرفته به 10 درصد رسیده است.
    وی افزود: پس ازبیمه‌های زندگی، عمده رشد شرکت در سایر رشته ها از جمله بیمه حمل‌ونقل کالا معادل 64 درصد، بیمه آتش‌سوزی 56 درصد و بیمه بدنه اتومبیل 52 درصد بوده است.
    به گفته وی، در مدت یاد شده نسبت خسارت شرکت نیز از 79 درصد به 61 درصد کاهش یافته که در مجموع حاکی از بهبود عملکرد خسارت به میزان 18 درصد است.
    معاون فنی بیمه ایران با بیان اینکه بیمه ایران با دارا بودن 11 هزار مرجع درمانی طرف قرارداد خود، در مقایسه با سایر گیرندگان خدمات درمانی و نهادهای بیمه گری رتبه نخست را در پرداخت و ایفای بموقع تعهدات صورتحساب‌های بیمه درمان در اختیار دارد.
    زاهدنیا اظهار داشت: کارایی و کارآمدی اولین سامانه الکترونیکی بیمه درمان (سـدا) در کشور، سهولت دسترسی و رضایت‌مندی بیمه‌شدگان و مراجع درمانی را در پی داشته است.
    زاهدنیا در خصوص حمایت بیمه ایران از اقتصاد ملی کشور، بر توسعه فعالیت واحد بیمه اتکایی و گسترش توافق نامه های کنسرسیومی داخلی اشاره کرد و به آن دسته از بیمه گذاران بیمه ایران که سرمایه بیمه خود را افزایش نداده اند، توصیه کرد در اسرع وقت ضمن مراجعه به دفاتر نمایندگی بیمه ایران در سراسر کشور نسبت به افزایش و روزآمدسازی سرمایه بیمه‌نامه بدنه اتومبیل، بیمه‌نامه آتش سوزی، مهندسی و سایر بیمه‌نامه های اموال خود اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو