عصر بازار

اعلام آمادگی بخش خصوصی برای خرید استقلال و پرسپولیس

عصر اعتبار- نایب رئیس اتاق ایران در پی تصمیم دولت برای واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس اعلام کرد که بخش خصوصی آمادگی و توان خرید این دو باشگاه را دارد، اما شرایط واگذاری آنها باید شفاف و منطقی باشد.

اعلام آمادگی بخش خصوصی برای خرید استقلال و پرسپولیس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در پی تصویب واگذاری استقلال و پرسپولیس در هیات دولت، حسین سلاح ورزی اظهار کرد: واگذاری باشگاه های مردمی پایتخت به بخش خصوصی بارها مطرح شده و هر بار به دلایلی منتفی شده است، چراکه شرایط واگذاری آن ها هیچ گاه شفاف و منطبق با منطق های اقتصادی نبوده است.

    این فعال اقتصادی ادامه داد: نمی توان تنها با اتکا به عشق و علاقه برخی فعالان بخش خصوصی به این دو تیم، نسبت به واگذاری اقدام کرد، بلکه باید مقدمات واگذاری این دو باشگاه منطبق با منطق های خصوصی سازی فراهم شود.
    نایب رئیس اتاق ایران معتقد است تا زمانی که فعالیت این دو باشگاه با معذوریت های اقتصاد دولتی همراه است، نمی توان از خصوصی سازی واقعی سخن گفت.
    به گفته سلاح ورزی، ابتدا باید تکلیف پرداخت حق پخش تلویزیونی، تبلیغات، بلیت فروشی، اسپانسرینگ حرفه ای، فروش پیراهن و سایر الزامات باشگاهداری طبق استانداردهای فیفا مشخص شود، سپس به سوی خصوصی سازی واقعی پیش رفت.
    وی افزود: در صورت فراهم شدن شرایط خصوصی سازی، بخش خصوصی می تواند با پشتوانه محکم و منطقی وارد میدان شود تا دولت نیز نسبت به اداره این دو باشگاه اطمینان خاطر داشته باشد. اگر اینگونه نباشد و نسبت به فصول درآمدی باشگاه ها اطمینان وجود نداشته باشد، خریداران تنها به واسطه مسائل احساسی به خرید این باشگاه ها دست می زنند که ممکن است این دو باشگاه مردمی را به مخاطره بیاندازد.

    به گزارش ایسنا، در جلسه یکشنبه هیات دولت، پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان مبنی بر واگذاری دو شرکت استقلال و پرسپولیس که به تایید رییس جمهور رسیده بود، به تصویب رسید.

    با توجه به این مصوبه هیات وزیران، سازمان خصوصی‌سازی تمامی مراحل ارزیابی، قیمت‌گذاری، تعیین شرایط و نحوه واگذاری به متقاضیان را بر عهده خواهد داشت.

    در همین رابطه پوری حسینی - رییس سازمان خصوصی سازی، گفت: مراحل ارزیابی و قیمت گذاری این دو باشگاه را حداکثر تا دو ماه آینده انجام خواهیم داد و قیمت پایه را به هیات واگذاری اعلام می‌کنیم و قصد داریم تا قبل از عید نوروز مزایده واگذاری استقلال و  پرسپولیس را انجام دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی