عصر بازار

IMF اولین زن اقتصاددان ارشد خود را منصوب کرد

عصر اعتبار- صندوق بین المللی پول، «گیتا گوپیناثا» استاد دانشگاه هاروارد آمریکا را به عنوان اولین زن اقتصاد دادن ارشد و رییس بخش تحقیقات صندوق بین المللی پول منصوب کرد.

IMF اولین زن اقتصاددان ارشد خود را منصوب کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، صندوق بین المللی پول «گیتا گوپیناثا» استاد دانشگاه هاروارد آمریکا را به عنوان اولین زن اقتصاد دادن ارشد و رییس بخش تحقیقات صندوق بین المللی پول منصوب کرد.

    وی به جای «موریس آبستفلد» که قرار است در پایان سال جاری میلادی بازنشسته شود، انتخاب شده است. «گیتا گوپیناثا» کار خود را از ژانویه سال 2019 میلادی شروع خواهد کرد. وی متاهل، 47 ساله، متولد هند و در حال حاضر شهروند ایالات متحده است و به عنوان نخستین زن اقتصاد دان ارشد در صندوق بین المللی پول منصوب شده است.

    در همین حال، «کریستین لاگارد» رییس صندوق بین المللی پول گفت: «گیتا» یکی از اقتصاد دانان برجسته جهان با مدرک دانشگاهی معتبر است که حاکی از مدیریت هوشمند و نیز تجربه بین المللی ارزشمند او دارد.

    لاگارد افزود: تمامی این تجارت ارزشمند باعث انتصاب وی برای هدایت بخش تحقیق صندوق بین المللی پول در این برهه مهم است و باعث افتخار من است که نام او را به عنوان کارشناس اقتصادی ارشد صندوق ذکر کنم.

    خانم «گیتا گوپیناثا» دوره دکتری خود را در دانشگاه «پرینستون» آمریکا تحت نظارت «بن برنانکی» که از روسای فدرال رزرو ایالات متحده بود، به اتمام رساند. بر پایه این گزارش، وی در سال 2011 میلادی به عنوان رهبر جوان جهانی از سوی مجمع اقتصاد جهانی انتخاب شد و در سال 2014 میلادی هم به عنوان یکی از 25 چهره برجسته اقتصادی جهان معرفی شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی