عصر بازار

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی:

بازار مشتقه ارزی به یکسان‌سازی نرخ ارز نیاز ندارد

عصر اعتبار- رئیس پژوهشکده پولی و بانکی تاکید کرد که برای ایجاد بازار مشتقه ارزی به یکسان‌سازی نرخ ارز نیاز نیست، بلکه منظور، ساماندهی بازار فعال فعلی است.

بازار مشتقه ارزی به یکسان‌سازی نرخ ارز نیاز ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی دیواندری در حاشیه هشتمین مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه پول و بانک با بیان اینکه سرعت  رشد نقدینگی کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: روند افزایش نرخ تورم نیز متوقف شده، اما اطلاعات جزئی را در این خصوص معاونت اقتصادی بانک مرکزی اعلام می‌کند.

    وی همچنین درباره تشکیل بازار مشتقه ارزی نیز، گفت: با توجه به ثباتی که در بازار ارز حاکم شده است، اکنون وقت مناسبی است که اقداماتی را که پیش از این، در دوران عدم ثبات نمی‌توانستیم انجام دهیم به مرحله عمل برسانیم و بانک مرکزی در این خصوص برنامه دارد.

    رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه بازار مشتقه ارزی به معنای ساماندهی بازارهای موجود است، ادامه داد: برای تشکیل بازار مشتقه ارزی حتما نیاز نیست که یکسان‌سازی نرخ ارز صورت گیرد بلکه به معنی ساماندهی بازارهایی چون نیما، سنا و ... است که اکنون در حال فعالیت هستند.

    دیواندری اضافه کرد: در عین حال بانک مرکزی با سیاست‌هایی که اخیرا به اجرا گذاشته توانسته نرخ ارز در بازارهای مختلف را نیز به هم نزدیک کند.

    وی همچنین در این مراسم، رسالت پژوهشکده پولی و بانکی را پاسخگویی به نیازهای پژوهشی و توسعه تحقیقات کاربردی در زمینه پولی و بانکی از طریق ارتباط تنگاتنگ با بانک مرکزی دانست و گفت: در حال حاضر تمام بانک‌های کشور پژوهش و علم محور شده‌اند و هر زمان از پژوهشکده پولی و بانکی برای مشاهده کارهای پژوهشی خود دعوت می‌کنند، شاهدیم که اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌اند.

    رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه نظام بانکی با استفاده از بانک‌داری الکترونیک در حال پوست‌اندازی است، اظهار کرد: تمام بانک‌های کشور به سمت درگاه های اینترنتی، پرداخت‌های موبایلی و ابزارهای مجازی رفته‌اند، به این ترتیب بدنه فکری بانک‌ها دچار دگرگونی شده و بانک‌ها در حال تغییر مدیران کسب و کار خود برای مواجهه با چالش‌ها و معضلاتی هستند که امروزه نظام بانکی با آن روبرو است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی