عصر بازار

معاون وزیر کشور اعلام کرد:

تامین ۲۲۰۰ میلیارد تومان حق بیمه رانندگان در انتظار تأیید شورای نگهبان

عصر اعتبار- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: ۲۲۰۰ میلیارد تومان حق بیمه رانندگان درون شهری وبرون شهری توسط مجلس شواری اسلامی مصوب شد و در انتظار تایید شورای نگهبان است.

تامین ۲۲۰۰ میلیارد تومان حق بیمه رانندگان در انتظار تأیید شورای نگهبان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا،  مهدی جمالی نژاد در جمع خبرنگاران و در حاشیه همایش روز ملی حمل ونقل با بیان اینکه برنامه های زیادی در غالب بازآفرینی شهری و حمل ونقل عمومی و ارتقای آن داریم گفت: توجه ویژه و سیاست کلان وزارت کشور و سازمان شهرداری های، انسان محور کردن شهرها و پیاده رو کردن هسته مرکزی شهر است که خوشبختانه اقدامات خوبی در این عرصه آغاز کرده ایم.

    وی با بیان اینکه اقداماتی در حوزه حمل ونقل انجام شده است، تصریح کرد: متاسفانه بیش از 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی درون شهری در کشور فرسوده است و بایستی حرکت جدی در این زمینه داشته باشیم. خوشبختانه سازمان شهرداری‌ها با توجه به دغدغه ی که داشته اخیرا در بخش نوسازی این نوگان فعالیتهای خوبی انجام داده وتلاشمان براین بوده که ورود اتوبوس‌های جدید در کنار نوسازی ناوگان انجام شود تا ناوگان جدید شده و به نوعی پویا وبانشاط شود.

    معاون عمران توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در بخش دیگری از صبحتهایش به ناوگان تاکسیرانی اشاره کرده وگفت: اخیرا ملزوماتی مانند لاستیک در حوزه تاکسیرانی نیاز بود که به آنها کمک کرده ایم و خبر خوب دیگر این است 2200 میلیارد تومان حق بیمه رانندگان برون شهری ودرون شهری توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شد که در انتظار تایید شورای نگهبان است و اگر این موضوع را داشته باشیم می توانیم رضایت مندی خوبی ایجاد کنیم.

    به گفته جمالی نژاد، در بخش حمل ونقل ریلی اقداماتی که سازمان شهردای‌ها انجام داده منحصر به فرد بوده، به طوری که 9 کلانشهر در بخش حمل  و نقل ریلی وارد شده و در حال حاضر 295 کیلومتر طول خط خطوط ریلی در دست بهره بردای وجود دارد و همچینی تعداد ایستگاههای در حال بهره بردای 193 ایستگاه در کشور است ودر حال ارتقاء بوده و ماه به ماه هم به این تعداد افزوده می شود. همچنین تعداد واگن‌های موجود 1739 واگن است که تعداد قابل توجهی بوده وخوشبختانه اخیرا شرکتهای تولید داخلی در حال تولید واگن هستند.

    وی درادامه به ارائه برخی آمار دیگر در این زمینه پرداخت و گفت: تعداد مسافرانی که سالیانه با حمل ونقل ریلی تردد می کند 824 میلیون سفر است. طول خطوط قابل اضافه در پایان طرح 1400، 289 کیلومتر خواهد بود. همچنین تعداد واگن‌های مورد نیاز که در حال پیگیری و انعقاد قرارداد برای ساخت آن هستیم 2000 واگن است و تعداد مسافر سالانه اضافه شده نیز در این طرح 1553 میلیون سفر خواهد بود که جمع کل خطوط در پایان طرح 584 کیلومتر می‌شود و تعداد کل مسافران سالانه در پایان طرح 2377 میلیون نفر خواهد بود. البته برای کلان شهر تهران از 2000 واگن مورد نیاز 630 واگن در حال آماده سازی است.

    وی اضافه کرد: در حوزه حمل ونقل ریلی 107 هزار میلیارد ریال مجوز انتشار اوراق مشارکت برای حمل ونقل ریلی داریم وتمام تلاشمان براین است که شهرهایمان را تبدیل به شهرهای آرام سبز و شهرهایی که تعدد خوردوهای شهری در آن کم است کنیم و این موضوع عنایت ویژ ه ای از همشهریان و هم میهنان را می طلبد؛ زیرا بحث آلودگی هوا و کم شدن ترافیک بحثی نیست که فقط مختص به یک دستگاه باشد بلکه نیازمند هم افزایی چندین دستگاه است.

    معاون عمران توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا وام و تسهیلات دولتی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، اتوبوس و کامیون در نظر گرفته شده است، گفت: خوشبختانه این موضوع در بودجه سال آینده پیش بینی شده و تمامی تلاشمان براین بود که بصورت تسهیلات و یا اوراق مشارکت این موضوع انجام شود. در حقیقت تلاش کردیم بستر این موضوع آمده شود؛ به طوری که به چندین شهر در قالب اوراق مشارکت کمک می کنیم که ناوگان را تجهیز  و حتی خطوط بی آسیب را راه اندازی کند ولی برای سال آینده هم این موضوع را پیش بینی خواهیم کرد.

    جمالی نژاد اضافه کرد: در خصوص تاکسی با توجه به افزایش قیمت تجهیزات ولوزام تاکسی، اتحادیه تاکسیرانی و سازمان شهرداری ها تلاش کرده این لوازم با قیمت مناسب برای رانندگان تهیه و در اختیارشان قرار گیرد.

    وی در پایان صبحتهاش افزود: فرآیند نوسازی تاکسی های فرسوده را تسریع خواهیم داد و در خصوص ناوگان درون شهری وبویژه اتوبوس‌های درون شهری قراردادهایی را پیگیری می‌کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو