عصر بازار

رییس کل بیمه مرکزی:

پیوند صنعت بیمه و دانشگاه ریشه دار است

عصر اعتبار- رتبه بندی صحیح شرکت های بیمه، کنترل و نظارت بر تعهدات بیمه ای در گرو تربیت متخصصان آکچوئر است و دانشکده های تخصصی بیمه باید به کمک صنعت بیمه بیایند.

پیوند صنعت بیمه و دانشگاه ریشه دار است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» ، دکتر غلامرضا سلیمانی در بازدید از دانشکده اکو با اعلام این مطلب افزود: نگاه فعلی صنعت بیمه در حوزه جذب نیروی انسانی باید تغییر کند چرا که جابجایی نیروها در درون صنعت بدون جذب جوان های متخصص نمی تواند چندان موثر باشد.

    رییس کل بیمه مرکزی از صنعت بیمه به عنوان صنعتی دانش محور یاد کرد و گفت: روند توسعه ای صنعت بیمه با توسعه دانشکده های تخصصی بیمه و رشد موسسات علمی امکان پذیر است و بیمه مرکزی آمادگی خود را برای همکاری های آتی اعلام می کند.
    وی تصریح کرد: پیوند صنعت بیمه و دانشگاه یک پیوند ریشه دار است اما هنوز ظرفیت های بسیاری در حوزه توسعه رشته های بیمه ای به خصوص بیمه های زندگی وجود دارد.
    رییس شورای عالی بیمه با تاکید بر ضرورت همراهی بیشتر نهادهای علمی و صنعت بیمه، خاطرنشان کرد: با بررسی و جمع بندی پایان نامه های کاربردی و تخصصی می توان موانع توسعه نیافتگی صنعت بیمه را احراز کرد و چالش های موجود را به حداقل رساند.
    ایشان وجود 32 شرکت بیمه با مجموعه ای بالغ بر یکصد و چهل هزار نیروی فعال بیمه ای را یک مجموعه بزرگ دانست و گفت: اگر نهادهای علمی، پژوهشی و آموزشی با صنعت بیمه ارتباط تنگاتنگی داشته باشند تحول جدی در صنعت بیمه دور از دسترس نخواهد بود.
    دکتر سلیمانی افزود: ما باید بازار گسترده ای را برای صنعت بیمه ایجاد کنیم چرا که درخشندگی صنعت بیمه در گرو توسعه بیمه های غیراجباری است و ما انتظار داریم پیشنهادهای مناسبی در خصوص بسته های بیمه ای و محصولات جدید از سوی دانشگاه دریافت کنیم.
    وی ظرفیت بالقوه بازار آینده صنعت بیمه را چندین برابر میزان فعلی ارزیابی کرد و افزود: ضریب نفوذ بیمه در کشور ما چندان رضایت بخش نیست و دانشگاه ها و موسسات تخصصی بیمه باید در کنار صنعت بیمه و رسانه های گروهی، قابلیت های این صنعت را به آحاد جامعه معرفی کنند.
    دکتر سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تحریم های بین المللی صنعت بیمه اشاره کرد و از ضرورت تاسیس یک شرکت بیمه اتکایی ملی خبر داد و گفت:  با تاسیس این شرکت می توانیم تهدید تحریم های ناجوانمردانه را به یک فرصت بزرگ تبدیل کنیم.
    وی در پایان ابراز امیدواری کرد با گسترش همکاری های این موسسه و صنعت بیمه، تحولی جدی در افزایش ضریب نفوذ بیمه و فرهنگسازی در این خصوص شکل بگیرد.
    گفتنی است در پایان این بازدید نشست ویژه ای با حضور رییس موسسه آموزش عالی بیمه بیمه اکو و اساتید این مجموعه نیز نقطه نظرات خود را در حضور رییس کل بیمه مرکزی مطرح کرده و به بحث و گفتگو پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی