عصر بازار

بهای سکه تحت تاثیر افت قیمت ارز کاهش یافت

عصر اعتبار- با وجود آنکه بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به دلیل احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره در آمریکا رو به افزایش نهاده است، افت قیمت ارزهای عمده در بازار تهران، روند نزولی قیمت انواع سکه را سرعت بخشید.

بهای سکه تحت تاثیر افت قیمت ارز کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، موضوع اصلی نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزو آمریکا، سیاست های پولی این کشور برای سال آینده میلادی است؛ اما آنگونه که خبرگزاری رویترز گزارش داده، انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا به زودی روند افزایش نرخ بهره را متوقف کند.
    این گمانه زنی ها سبب شده تا نه تنها شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی چهار دهم درصد کاهش یابد، بلکه قیمت طلا نیز اندکی افزایش یافته و به یک هزار و 249 دلار و 40 سنت رسید.
    تحلیلگران بازار طلا به رویترز گفته اند که سرمایه گذاران امیدوارند قیمت طلا پس از این نشست باز هم افزایش یابد و حتی به رقم یک هزار و 251 دلار هم برسد.

    ** افت انواع قیمت سکه در بازار تهران
    بنا بر نرخ های اعلامی اتحادیه سکه، طلا و جواهر تهران، امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 3 میلیون و 390 هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و 720 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 20 هزار تومان و سکه گرمی 630 هزار تومان فروخته شدند که همگی نسبت به پایان معاملات روز گذشته بازار کاهش داشتند.
    با این حال بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم سه میلیون و 250 هزار تومان است که نسبت به دیروز تغییری ندارد.
    امروز مظنه طلا (مثقال طلا) یک میلیون و 315 هزار تومان و بهای هر گرم طلای خام 18 عیار، 303 هزار و 600 تومان اعلام شده است که البته نسبت به دیروز و متاثر از رشد بهای طلا در بازارهای جهانی رشد دارد.

    ** افت نرخ ارزهای عمده
    در ادامه کاهشی شدن نرخ ها در بازار آزاد ارز، امروز صرافی بانک ملی بهای فروش هر یورو را 11 هزار و 800 تومان و هر دلار را 9940 تومان اعلام کرده است و در مقابل هر یورو را 11 هزار و 750 تومان و هر یورو را 9920 تومان از مردم می خرد.
    در پایان معاملات دیروز، میانگین بهای فروش هر یورو در سامانه سنا 11 هزار و 800 تومان و هر دلار 10 هزار و 10 تومان بود و در سامانه نیما هر یورو به نرخ 9 هزار و 526 تومان و دلار به 9 هزار و 350 تومان رسیده بود.
    نرخ ها در سامانه سنا بیانگر معاملات انجام شده توسط بانک ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است و در سامانه نیما حواله های ارزی مبادله می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی