عصر بازار

تأکید استاندار بر برچیده شدن حقوق معوقه در خراسان‌شمالی

عصر اعتبار- استاندار خراسان‌شمالی با تأکید بر این‌که باید بحث حقوق معوقه در استان برچیده شود، گفت: صدایی بابت پرداخت نکردن حقوق در این استان نشنوم.

تأکید استاندار بر برچیده شدن حقوق معوقه در خراسان‌شمالی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، «محمدعلی شجاعی» در جلسه شورای اداری استان، با اشاره به این‌که اوضاع معیشتی مردم خوب نیست، افزود: پرداخت حقوق در دستگاه‌ها باید از اولویت‌های اصلی باشد و اگر در هر شهرستانی این مشکل به وجود آید دستور می‌دهم تا حقوق فرماندار آن شهرستان قطع شود.

    وی با تصریح بر این‌که اگر اعتباری در اداره و یا سازمانی وجود ندارد، پروژه جدیدی آغاز نشود، خاطرنشان کرد: بحث حقوق معوقه در استان برچیده شود.

    کوبیدن بر طبل اختلاف و تنش، سهم مهلک توسعه است

    استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به این‌که شکل دشمنان و نوع دشمنی آن‌ها با نظام انقلاب اسلامی فرق کرده است، ادامه داد: آن‌ها به خوبی درک کرده‌اند با جنگ نظامی نمی‌توانند بر مردم ایران غلبه کنند، از همین‌رو مسیر ایجاد مشکل در مباحث اقتصادی را در پیش گرفته‌اند و به همین علت است که اغلب تهدیدهای آمریکا از سوی وزیر جنگ نیست بلکه تهدیدات از زبان خزانه‌داری آن کشور شنیده می‌شود.

    شجاعی خاطرنشان کرد: اگر همه ما، مردم و مسئولان در کنار یکدیگر قرار گیرند به‌طور حتم می‌توانیم از مشکلاتی که دشمن به وجود آورده است عبور کنیم.

    وی گفت: قرار بر این است تا از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد، مگر می‌شود بدون همکار یکدیگر حرکت کرد بلکه باید حرکت‌ها به‌صورت هم‌پوشانی با یکدیگر باشد.

    استاندار خراسان‌شمالی با بیان این‌که مگر می‌شود بدون برنامه حرکت کرد، تصریح کرد: علاوه‌بر داشتن حرکت برای رسیدن به مسیر توسعه باید حرکت و تلاش شبانه‌روزی نیز وجود داشته باشد.

    شجاعی افزود: به طور قطع در این برهه زمانی کوبیدن بر طبل اختلاف و تنش، سهم مهلک توسعه است.

    مدیران اولویت‌های استان را مورد توجه قرار دهند

    وی در ادامه گفت: مردم خراسان‌شمالی رشد شتابان توسعه را خواهان هستند، و تاکنون خدمات خوبی در این استان انجام شده است اما هنوز جای خدمت‌رسانی زیادی نیز باقی مانده است.

    نماینده عالی دولت در استان با طرح این پرسش که چرا خراسان‌شمالی در بسیاری از شاخص‌ها مشکل دارد؟ افزود: بخشی از نداشته‌های این استان به‌علت مدیریت است و باید بپذیریم که مدیریت اصلاح شود.

    شجاعی با اشاره به این‌که مدیران باید اولویت‌های استانی را ببینند، ادامه داد: یکی از روستاهای شهرستان فاروج هنوز برق ندارد که هزینه برق‌رسانی به آنجا مبلغ 300 میلیون تومان است و این نشان از آن دارد که اولویت‌سنجی لازم در این‌باره نشده است.

    مدیران در تفویض اختیارات به روسای شهرستانی خست به خرج ندهند

    وی هم‌چنین تصریح کرد: مسئولیت صفر تا 100 شهرستان‌ها برعهده فرمانداران است و نباید مردم از شهرستان‌ها برای انجام امور خود به مرکز استان مراجعه کنند.

    شجاعی ادامه داد: هرگاه ارباب و رجوعی برای انجام کاری به استانداری مراجعه کرد به معنای آن است که ظاهراً فرمانداران نیستند.

    استاندار خراسان‌شمالی گفت: صفر تا 100 کارها بر عهده مدیران است و مدیران و فرمانداران باید به سمت برطرف کردن مشکلات مردم بروند.

    وی با بیان این‌که مدیران به مسأله تفویض اختیار توجه جدی داشته باشند، گفت: مدیران طی یک هفته مواردی که می‌شود به روسای شهرستانی تفویض کنند را اعلام کنند، مدیران در تفویض اختیار خست به خرج ندهند تا مردم برای گرفتن یک امضاء به مرکز استان مراجعه نکنند.

    شجاعی افزود: در شهرستان‌ها هم فرمانداران تا جایی‌که می‌توانند موارد را به بخشداران تفویض اختیار کنند.

    اختلاف میان دستگاه‌ها طی 10 روز برطرف شود

    استاندار خراسان‌شمالی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی فرآیند غیرضروری را برای حرکت و توسعه اقتصادی حذف کنند، مدیران از سقف اختیارات خود استفاده کنند تا روند سرمایه‌گذاری آسان‌تر شود.

    شجاعی به دستگاه‌هایی که با یکدیگر اختلاف دارند اشاره کرد و گفت: این قبیل دستگاه‌ها 10 روز زمان دارند تا اختلافات میان خود برطرف کنند، نمی‌شود که کار سرمایه‌گذاری و مردم به‌علت اختلاف میان چند دستگاه بر روی زمین بماند.

    وی افزود: باید اختلافات طبق قانون، نه بخشش و نه درخواست برطرف شوند.

    دستگاه‌های مرتبط در مقابل احتکارکنندگان و گرانفروشان کوتاه نیایند

    استاندار خراسان‌شمالی ادامه داد: سازمان‌هایی مرتبط به رسیدگی مشکلاتی چون احتکار و گران‌فروشی به هیچ وجه در مقابل گران فروشان و محتکران کوتاه نیایند.

    شجاعی تصریح کرد: همان گونه که این افراد رعایت حال مردم و نظام را نکرده‌اند، دستگاه‌های مرتبط نیز در مقابل آن‌ها گذشت ‌نداشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی