عصر بازار

درخواست مقام صنفی از مجلس برای تامین منابع بیمه رانندگان

عصر اعتبار- نایب رییس انجمن صنفی رانندگان کالای کشور از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد منابع مالی بیمه تامین اجتماعی رانندگان در بودجه سال ۱۳۹۸ در نظر گرفته شود.

درخواست مقام صنفی از مجلس برای تامین منابع بیمه رانندگان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی بشقره سه ‌شنبه شب در آیین گرامیداشت هفته «حمل و نقل، رانندگان و راهداران» گفت: تعیین نرخ عادلانه بار در مراحل نهایی قرار دارد و امید است با تعیین نرخ مناسب برای کرایه، برخی از مشکلات رانندگان برطرف شود.
    وی تصریح کرد: با توجه به 12 تا 18 چرخه بودن ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور، تامین قطعات یدکی و لاستیک هزینه های زیادی را به رانندگان تحمیل می‌کند.

    ** فناوری 70ساله ناوگان حمل و نقل
    دبیر انجمن کامیونداران کشور نیز گفت: در 6 ماه گذشته فقط بخش کوچکی از مشکلات رانندگان حل و فصل شده است. چرا باید خواسته رانندگان حمل و نقل جاده ای به مسائل امنیتی ربط پیدا کند؟
    احمد کریمی برگزاری 200 نشست مشترک با مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه ها و سازمان های دولتی در این زمینه را «کم نتیجه» خواند و افزود: ساختار نامناسب در حمل و نقل کشور باعث کاهش بهره وری این بخش شده است.
    به گفته وی، سازندگان و تولیدکنندگان، کامیون های بی کیفیت را وارد ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور کرده اند؛ به طوری که فناوری کامیون های موجود در کشور مربوط به 70سال گذشته کشورهای اروپایی است.

    **ضرورت خارج سازی ناوگان فرسوده
    دبیر کانون انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری ضرورت از رده خارج کردن ناوگان فرسوده و ایجاد تعادل بین بار و ناوگان را یادآوری کرد و گفت: در این ارتباط تاکنون بیش از 180 نشست در مجلس و هشت وزارتخانه‌ اعم از راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان راهداری برگزار شده است اما دریغ از حل یک مشکل رانندگان.
    غلامرضا خادمی زاده تصریح کرد: بخش زیادی از ناله های رانندگان را دولت و مجلس تاکنون نشنیده و تاخیر در اجرای قوانین و مقررات باعث بروز کوهی از مشکلات برای رانندگان حمل و نقل جاده ای شده است.
    خادمی زاده تاکید کرد با افزایش بی حساب و کتاب ناوگان کم کیفیت حمل و نقل، مشکلات بسیاری ایجاد شده است.
    وی گفت: رییس جمهوری وعده داد در قیمت اتوبوس 50درصد به رانندگان تخفیف داده شود اما قیمت اتوبوس به 2 برابر و قیمت لاستیک و قطعات یدکی به 10برابر رسید.
    به گفته وی، رانندگان به قیمت یک میلیارد و 200 میلیون تومان اتوبوس خریداری می‌کنند اما دولت کمک چندانی به آنها نکرده است.
    خادمی زاده تصریح کرد: تولیدکنندگان اتوبوس و کامیون، بدترین و بی کیفیت ترین خودروها را به ما می فروشند و ما مجبور به خرید این خودروها هستیم.
    وی از مجلس شورای اسلامی خواست سخت و زیان آور بودن شغل رانندگان در مجلس تصویب شود.

    **تشکیل صندوق حمل و نقل کشور
    وزیر راه و شهرسازی نیز در این آیین گفت: با تدبیر دولت و مجلس شورای اسلامی، تشکیل صندوق حمل و نقل کشور فرایند قانونی خود را سپری کرده و هفته گذشته اساسنامه آن در هیات دولت به تصویب رسید.
    به گفته محمد اسلامی، این صندوق یک پشتیبانی عملی برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور است و بهره برداری از آن به توسعه این صنعت منجر می شود.
    تاسیس این صندوق در قانون پیش‌بینی شده بود.
    به گفته وی، 19 هزار میلیارد تومان منابع در سرفصل‌هایی که قانون‌گذار پیش‌بینی کرده است برای این صندوق تامین می شود تا پیشتوانه‌ای برای شتاب‌بخشی به جریان توسعه باشد.
    عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز گفت: تعداد رانندگان و خانواده آنان اکنون به 2 میلیون و 500 هزار نفر رسیده است.
    به گزارش ایرنا، در این آیین رییس مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت و از عملکرد و خدمات رانندگان نمونه جاده ای در بخش بار و مسافر و نیز شماری از راهداران کشور قدردانی شد.
    بیست و ششم آذر ماه هر سال، یادآور لبیک کامیونداران به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1362 برای اعزام به بندرهای جنوبی و حمل و نقل کالاهای وارداتی به شهرهای کشور است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی