عصر بازار

سرعت و تنوع در ارائه خدمات نیاز دنیای دیجیتال

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت سابین تجارت آریا با تاکید بر سرعت توسعه صنعت پرداخت در کشور گفت: در دنیای دیجیتال سرعت و تنوع ارائه محصولات بر اساس نیاز جامعه یک اصل مهم است.

سرعت و تنوع در ارائه خدمات نیاز دنیای دیجیتال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰:۰۰

    علیرضا بزرگمهری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا اظهار داشت: صنعت پرداخت در کشور از رشد خوبی برخوردار است. زیرا از منظر رگولیشن با تمهیداتی که بانک مرکزی و شاپرک تدارک دیده یکی از بهترین بسترهای برای تعاملات پرداخت در کشور ایجادشده است که در کشورهای همسایه ایران نظیر ندارد.

    وی تصریح کرد: بهره‌گیری از کارت‌های بانکی به‌ صورت یکپارچه در سیستم پرداخت بستری است که در کشور ایجاد شده در صورتی‌ که کشورهای همسایه از این امکان هنوز برخوردار نیستند. بزرگمهری خاطرنشان کرد: آنچه صنعت پرداخت کشور را در مسیر توسعه قرار داده، ابزارهای پرداختی است که صورت بدون حضور کارت و با حضور کارت این امکان را برای مردم فراهم می‌کند تا در هر زمان و مکان بتوانند تمام مبادلات بانکی و پرداخت‌هایشان را انجام دهند.

    وی افزود: بدین معنی که در صنعت بانکی و پرداخت کشور حرکت از سمت سرویس‌های خدمات الکترونیک مانند اینترنت بانک و پرداخت‌های اینترنتی به سمت پرداخت‌های یکپارچه و شخصی‌سازی‌شده است. از اینرو در این آینده شرکت‌های پرداختی می‌توانند از جایگاه مناسبی در این بازار برخوردار باشند که چابک‌تر باشد.

    بزرگمهری با تاکید بر اینکه شرکت سابین تجارت آریا باهدف تسریع در ارائه خدمات متنوع و نوین همراه باارزش افزوده پا به عرصه ظهور گذاشت، گفت: شرکت‌های PSP به‌طور عمده با لختی و کندی در ارائه سرویس‌های جدید مواجه هستند در صورتی‌که در دنیای دیجیتال سرعت و پاسخ صریح به نیازهای بازار حرف اول را می‌زند.

    وی ادامه داد: بانک ایران‌زمین به‌ منظور پاسخگویی به نیازهای بازار در سریع‌ترین زمان ممکن تصمیم گرفت یک شرکت پرداخت الکترونیک تاسیس کند و این شرکت در یک سال گذشته به تمام نیازهای بازار پاسخ دهد.

    مدیرعامل شرکت سابین تجارت آریا با اشاره به خدمات این شرکت گفت: ارائه کارت هدیه در فروشگاه‌ها، موبایل پوز در ابعاد کوچک و سبک، سرویس‌های بانکی و پرداخت به شرکت‌های استارتاپی از طریق فینو بوم، اپلیکیشنی که می‌تواند تمامی خدمات با حضور و بدون حضور کارت را به‌ صورت همزمان عرضه کند، MPG و IPG و انواع متدهایی که برای این سرویس‌ها، نمونه‌هایی از محصولات این شرکت است.

    وی خاطرنشان کرد: البته این شرکت POS نیز ارائه می‌کند، ولی مسئولان این شرکت معتقدند که بازار پرداخت نیازمند نوآوری است. از اینرو ارائه محصولات نوآور را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا با ارائه بسترهای نوین، متعدد و متنوع به بانک‌ها، ذینفعان، استارتاپ ها و کسب‌وکارها رضایت مشتریان خود را جلب کنند.

    اخد مجوز پرداخت یاری از سوی شرکت سابین تجارت آریا

    بزرگمهری با اشاره به کسب مجوز پرداخت یاری از شرکت شاپرک گفت: اخذ این مجوز تأکیدی بر تائید مسیری است که این شرکت در آن حرکت می‌کند. وی یادآور شد: شرکت‌های پرداخت یار با سهولت بیشتر تمام سرویس‌هایی که یک PSP ارائه می‌کند را به مشتریان خود عرضه می‌کند. از اینرو زمانی که بانک‌ها و کسب‌وکارهای مختلف سرویس‌های موردنیاز خود را باقیمت مناسب، سرعت و پشتیبانی و پاسخگویی مناسب‌تری دریافت کنند بدون شک خود را محدود به شرکت‌های PSP کنند.

    بزرگمهری ادامه داد: شرکت‌های پرداخت یار با گستردگی فعالیت و ارائه خدمات متنوع و نوآور پا به عرصه ظهور گذاشته‌اند و به نسبت شرکت‌های PSP از چابکی بیشتری برخوردارند.

    ارائه سرویس‌های بانکی و پرداخت به استارتاپ ها

    مدیرعامل شرکت سابین تجارت آریا با اشاره به خدمات جدید این شرکت که بستر فینو بوم است، گفت: فینو بوم خدمات خوبی به کسب‌وکارهای نوآور ارائه می‌کند. ازاین‌رو اگر یک شرکت استارتاپی قصد ارائه سرویس کارت به کارت را داشته باشد به‌ جای اینکه خود به‌صورت مستقل برود و با بانک‌های متعدد مذاکره کند، می‌تواند با اخذ این سرویس با بستر آماده‌شده از این شرکت آن را در اپ استارتاپی خود عرضه کند.

    وی تاکید کرد: این شرکت می‌تواند بستر سرویس کارت به کارت را در فینو بوم به هر استارتاپی بانک مرکزی صلاحیت آن را تایید کرده باشد، ارائه دهد و شرکت‌های استارتاپی می‌توانند از بستر فینو بوم این شرکت خدمات سرمایه، تسهیل گر پرداخت و حساب‌های بانکی را دریافت کنند.

    ارائه اپلیکیشن آریا پی با امکان اتصال به موبایل پوز

    بزرگمهری با اشاره به محصول جدید این شرکت گفت: تولید یک اپلیکیشن که هم خدمات بدون حضور کارت و با حضور کارت مثل موجودی، انتقال وجه، واریز، قبض و شارژ را ارائه می‌کند و از این قابلیت برخوردار است که به دستگاه‌های MPOS این شرکت متصل شود، خدمت نوین سابین تجارت آریا است.

    وی در خصوص مزایای این اپ که قابلیت اتصال به موبایل پوز این شرکت را دارد، گفت: با توجه به اینکه رسید تراکنش‌ها در MPOS به‌ صورت پیامکی است. مدیران کسب‌ و کار با این قابلیت می‌توانند تراکنش‌های حساب بانکی خود را به تفکیک از حساب پنل دستگاه MPOS مشاهده کنند.

    بزرگمهری ادامه داد: همچنین اگر کسب‌ و کاری دارای پیک‌های متعدد با دستگاه‌های MPOS مستقل باشد، این اپ موبایلی به وی امکان برنامه‌ریزی می‌دهد و شخص می‌تواند تعیین کند که وجوه تراکنش‌های تمام این کارت‌خوان‌های به تفکیک دستگاه به یک حساب واریز شود.

    وی تصریح کرد: این امکان روی دستگاه‌های کارت‌خوان و پنل های بانکی وجود ندارد و شرکت سابین تجارت آریا در قالب اپلیکیشن آریا پی این خدمات را به ذینفعان این شرکت در کسب‌ و کارها ارائه می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی