عصر بازار

تعطیلی دولت آمریکا تا پس از کریسمس ادامه خواهد داشت

عصر اعتبار- از بامداد روز گذشته بخش‌های قابل توجهی از دولت فدرال در آمریکا تعطیل شده‌اند و به احتمال زیاد این تعطیلی تا پس از سال نوی میلادی ادامه خواهد داشت.

تعطیلی دولت آمریکا تا پس از کریسمس ادامه خواهد داشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، با ادامه کشمکش بین دولت و کنگره آمریکا بر سر تامین مالی طرح ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک به احتمال زیاد تعطیلی دولت آمریکا تا پس از کریسمس ادامه خواهد یافت.

    دولت ترامپ مصر است برای ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک بیش از 5 میلیارد دلار بودجه دریافت کند و به این دلیل تا کنون کنگره با این مسئله موافقت نکرده است ترامپ نیز طرح بودجه موقت بدون بودجه دیوار را اجرا نکرده و عملا دولت فدرال آمریکا تعطیل شده است.

    به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها دولت جمهوری‌خواه ترامپ با نمایندگان دموکرات کنگره به توافق برسند. حتی چشم اندازی برای رسیدن به یک توافق موقت و محدود برای از تعطیلی خارج کردن دولت فدرال نیز بین دو طرف وجود ندارد.

    دولت‌های محلی و ایالتی در تلاش هستند تا با تخصیص بودجه از تعطیل شدن مکان‌های گردشگری نظیر مجسمه آزادی و گرند کنیون در آریزونا جلوگیری کنند.

    شرکت پست آمریکا نیز به عنوان یک سازمان مستقل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

    تعطیلی دولت فدرال حدود 800 هزار کارمند را تحت تاثیر قرار داده است.

    از حدود 420 هزار کارمند خواسته شده است تا بدون توقع دریافت حقوق بر سر کار خود حاضر شوند، چرا که شغل آنها حساس است.

    از 380 هزار کارمند دیگر خواسته شده است تا توافق بین کنگره و دولت در خانه‌های خود بمانند.

    هیچ کسی نمی‌داند که این تعطیلی تا چه زمانی به طول خواهد انجامید و برخلاف تعطیلی‌های گذشته دولت فدرال آمریکا در این تعطیلی کسی عجله‌ای برای حل و فصل آن ندارد.

    به درخواست کاخ سفید سناتور ارشد دموکرات با نام چاک شامر از نیویورک با معاون رئیس‌جمهور‌ آمریکا دیدار کرده است اما به گفته سخنگوی وی دو طرف اختلاف نظرهای زیادی دارند.

    شامر می‌گوید: اگر ترامپ از درخواست خود برای دریافت 5 میلیارد دلار بودجه برای ساخت دیوار با مکزیک عقب نشینی کند تعطیلی دولت آمریکا به سرعت تمام خواهد یافت.

    دموکرات‌ها می‌گویند آماده شنیدن هر نوع پیشنهاد بودجه بدون در نظر گرفتن پرداخت پول برای ساخت دیوار هستند.

    آنها مدعی هستند ساخت این دیوار هم بسیار پرهزینه است و هم اینکه تاثیر مثبتی نخواهد داشت.

    دموکرات‌ها می‌گویند؛ دولت آمریکا می‌تواند با دریافت 1.3 میلیارد دلار بودجه به حصار بندی و اجرای دیگر اقدامات امنیتی در مرز بین آمریکا و مکزیک ادامه دهند.

    برخلاف نظر دموکرات‌ها، ترامپ همچنان مصر به ساخت دیوار است.

    ترامپ طی توئیتی نوشته است: بحران فعالیت‌های غیرقانونی در مرزهای جنوبی ما یک واقعیت است و تا زمانی که ما یک مانع بزرگ فولادی یا دیوار نسازیم، متوقف نخواهد شد.

    در مذاکرات مربوط به تعطیلی دولت فدرال ترامپ سعی کرده است در پشت پرده بماند.

    میچ مک‌کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا می‌گوید: هر توافقی بین دولت و کنگره نیازمند حمایت دموکرات‌ها برای تصویب و امضای رئیس‌جمهور برای اجرا دارد.

    اوایل هفته جاری نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در سنا اقدام به ایجاد یک بودجه موقت کردند که در قالب آن 1.3 میلیارد دلار به پروژه‌های مربوط به امنیت مرزی تخصیص داده شده بود اما در قالب آن هیچ پولی به ساخت دیوار تخصیص داده نشده بود.

    به این دلیل که ترامپ از سوی منتقدان خود برای اجرای وعده انتخاباتی ساخت دیوار تحت فشار است، در تلاش است تا در قالب بسته موقتی بودجه که برای مدت زمان باقی مانده تا ماه فوریه آماده شده است، بودجه 5.7 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار بگنجاند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی