عصر بازار

باند فروش دلار‌های سبز و سیاه متلاشی شد

عصر اعتبار- در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان باند فروش دلارهای سبز و سیاه متلاشی شد.

باند فروش دلار‌های سبز و سیاه متلاشی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم ، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به  فعالیت باندی در زمینه فروش دلارهای جعلی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد اعضای این باند کاغذهای مخصوصی به رنگ های "سبز و سیاه" وارد کشور کرده و هر برگ از کاغذها را به عنوان اسکناس 100دلاری به مبلغ چهار میلیون ریال به فروش می رساندند.

    سرهنگ سعید سلیمیان افزود: فروشندگان دلارها هنگام فروش مدعی بودند با استفاده از دستگاهی مخصوص و ترکیب شیمیایی خاص، لایه بسیار نازکی از روی کاغذها محو شده و 100دلاری با کیفیت بسیار بالا به دست می آید که تشخیص جعلی بودن آن برای شهروندان عادی امکان پذیر نخواهد بود.

    به گفته وی این نوع کاغذها و دستگاه‌های مخصوص تبدیل آنها به دلارهای تقلبی با قصد بهم ریختن بازار ارز، توسط اعضای این باند از طریق مرزهای غربی کشور وارد شده است.

    رئیس پلیس آگاهی استان گفت: با اقدامات ویژه کارآگاهان،  چهار نفر از اعضای این باند شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

    این مقام انتظامی گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان 384برگ کاغذ سبز و 126برگ کاغذ سیاه مخصوص، قبل از اینکه به اسکناس های 100دلاری تبدیل شوند کشف شدند.

    پلیس آگاهی استان گفت: تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی سایر افراد مرتبط با این باند و کشف دستگاه های مخصوص جعل دلار ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی