عصر بازار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

۲۵۰ میلیارد ریال یارانه به مطبوعات پرداخت شد

عصر اعتبار- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان یارانه پرداختی به مطبوعات ۸۰۰ میلیارد ریال بود، گفت: امسال این میزان از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است.

۲۵۰ میلیارد ریال یارانه به مطبوعات پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «سیدعباس صالحی» روز سه شنبه در نشست خبری پایان سفر خود به آذربایجان غربی افزود: مطبوعات کاغذی باید مزیت های خود را در صحت، دقت و تولید محتوای کیفی نشان بدهند و جایگاه واقعی خود را حفظ کنند.
    وی اضافه کرد: مطبوعات محلی در شرایط سختی منتشر می شود و یارانه های امسال در 6 ماهه دوم با نگاه حمایتی و تغییر ایجاد شده توزیع می شود.
    وی ادامه داد: در سه ماهه اخیر 20 هزار تن کاغذ در کشور توزیع شده که 90 درصد آن به نشریات غیردولتی تخصیص یافته است.
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شفافیت در زمینه نظام حمایت از آگهی ها وجود دارد اما کافی نیست، گفت: باید دستورالعمل ها، مجوزها و نظارت ها در اتاق شیشه ای دیده شود تا در نتیجه برطرف شدن سوءتفاهم ها، نقدپذیری افزایش پیدا کند.
    صالحی در پاسخ به سوالی مبنی بر راهکارهای موجود برای افزایش بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: محدودیت های فراوانی در تخصیص بودجه وجود داشت و برای سال بعد نیز وجود خواهد داشت.
    وی افزود: بخش خصوصی باید به کمک دولت بیاید و در سایه هم افزایی نهادهای دولتی، عمومی و خصوصی مشکل ناکافی بودن بودجه فرهنگی تاحدی برطرف می شود.
    وی درباره فعالیت های سایت ها و کانال های تلگرامی غیرمجوزدار نیز گفت: تذکرهای لازم توسط معاونت مطبوعاتی به این رسانه ها داده شده است و برای این تذکرها پایان و محدوده ای وجود خواهد داشت.
    صالحی با اشاره به اینکه لایحه نظام جامع رسانه ای در حال طی مسیر قانونی بوده و قسمتی آن اصلاح شده است، گفت: برداشت تدوین کنندگان این لایحه این بود که این قانون می تواند به کمک فضای نظام رسانه ای بیاید و در دفاع حقوق رسانه موثر باشد.
    وی اعلام کرد: بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان پیش از این دچار فراز و نشیب هایی بود و در روزهای اخیر رییس جدید آن منصوب شد.
    وی با بیان اینکه نگاه دولت تعامل حداکثری با رسانه هاست، گفت: رسانه مکمل دولت و رکن چهارم دموکراسی است و امیدواریم مشکلات خبرنگاران با مسوولان از طریق تعامل مسوولان با رسانه ها، رعایت اخلاق و قانون های حرفه ای توسط اهالی رسانه و در چهارچوب گفت و گو حل شود.
    به گزارش ایرنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر 2 روزه خود به آذربایجان غربی صبح روز دوشنبه پس از حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان با حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی دیدار و در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان شرکت کرد.
    امضای تفاهم نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری آذربایجان غربی در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان با اعتبار 140 میلیارد تومان، نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرهای ارومیه، ماکو، سلماس، پلدشت، چایپاره، شوط و چالدران در تالار شمس ارومیه و همچنین دیدار با خانواده مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سپهری، مدیرکل اسبق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد در روز نخست سفر به استان بود.
    صالحی در روز اول از روند احداث پروژه ملی تالار مرکزی ارومیه بازدید کرد؛ دیدار با حسین افشاری معرق کار، علیرضا قوجاری نقاش و احمدرضا رحیمی نگارگر ارومیه ای به عنوان هنرمندان پیشکسوت آخرین برنامه روز نخست سفر وزیر ارشاد به آذربایجان غربی بود.
    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح روز سه شنبه در جلسه ای با روسای خبرگزاری جمهوری اسلامی، کتابخانه های عمومی، حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه استان شرکت کرد.
    سید عباس صالحی در روز دوم برای دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرهای مهاباد، اشنویه، پیرانشهر، نقده، سردشت، میاندوآب، شاهین دژ و بوکان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد حضور پیدا کرد.
    وزیر ارشاد همچنین در روز دوم با 6 نفر از مفاخر فرهنگی و هنری استان به نام های علیرضا قوجاری نقاش، حسن محمدزاده فیلمساز، سید محمد میر قلنج خادم قرآن، کامران داوری نکو پژوهشگر و علی معین فر و سیامک مختاری از پیشکسوتان فرهنگی دیدار کرد.
    سید عباس صالحی روز سه شنبه در دیدوبازدید آشوریان ارومیه همزمان با آغاز سال نو میلادی در سالن اجتماعات کاتولیک های این شهرستان حضور پیدا کرد و ایران را گهواره ادیان توحیدی خواند.
    نشست خبری با خبرنگاران در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آخرین برنامه سید عباس صالحی در سفر به آذربایجان غربی بود و مقام عالی وزارت به پرسش خبرنگاران پیرامون دستاوردهای سفر به استان و سوالات مرتبط ببا این وزارت پاسخ داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو