عصر بازار

سخنگوی صندوق بازنشستگی کشور مطرح کرد:

زمان اجرای مرحله دوم وام ضروری بازنشستگان

عصر اعتبار- سخنگوی صندوق بازنشستگی کشور گفت:اجرای مرحله دوم وام ضروری به بازنشستگان از بهمن ماه آغاز و در سه ماهه اول سال آینده پرداخت می‌شود.

زمان اجرای مرحله دوم وام ضروری بازنشستگان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، حمیدرضا افشار اظهار داشت: یکی از طرح‌های حمایتی به بازنشستگان اعطای تسهیلات وام ضروری است، امسال با وجود کمبود منابع قرض الحسنه که در بانک‌ها وجود داشت این سازمان با هماهنگی بانک صادرات موفق شد دو هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان تخصیص بدهد.

    وی در ادامه با بیان اینکه اعطای وام ضروری به بازنشستگان یکی از مهم‌ترین اقدامات صندوق بازنشستگی بوده افزود: 45 درصد افزایش اعتبار نسب به سال گذشته در پرداخت وام 5 میلیون تومانی داشته ایم.

    افشار در ارتباط با زمان پرداخت مرحله دوم وام ضروری به بازنشستگان افزود: ثبت نام در مرحله دوم در بهمن ماه آغاز پرداخت می‌شود، اما زمان دقیق متعاقبا اعلام می‌شود، اما هم زمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی رخ خواهد داد.

    وی درباره فرآیند ثبت نام نیز اضافه کرد:نحوه ثبت نام از طریق صدا و سیما، مطبوعات و خبرگزاری ها  دقیقا اطلاع رسانی خواهد شد، اما افرادی که قصد گرفتن تسهیلات که در مرحله دوم را داردند نحوه ثبت نام به این صورت است که نیاز به حضور و مراجعه حضوری نیست و با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی مراحل ثبت نام را تکمیل می کنند.

    افشار با بیان اینکه در زمان ثبت نام هیچ مدرکی برای ارائه لازم نیست ادامه داد:تمام تلاشمان بر این بود که یکی از ویژگی‌های این وام حذف بروکراسی اداری باشد. بازنشستگان پس از ورود به سایت صندوق به قسمت ثبت نام وام ضروری رفته و مراحل ثبت نام را یکی پس از دیگری طی کنند.

    سخنگوی صندوق بازنشستگی کشور در ارتباط بابازنشستگانی که واجد شرایط برای دریافت این وام هستند افزود:این موضوع نیز متعاقبا اعلام خواهد شد، اما به صورت کلی افرادی که کم‌ترین وام را دریافت کرده و افرادی که کم‌ترین حقوق دریافتی را دارند در اولیت هستند، اما این نوید را می‌دهیم که این بار شرایطی ایجاد شده است  که افراد بیشتری بتوانند ثبت نام کنند.

    وی ادامه داد:ثبت نام در بهمن ماه شروع می‌شود و پرداخت‌ها از ابتدای فرودین ماه آغاز خواهد شد آن هم به این خاطر که تا اسفندماه از دوره قبل پرداختی‌ها باقی مانده است.

    افشار درباره نحوه بازپرداخت وام نیز گفت: در مرحله اول حدود دویست و سی و پنج هزار نفر ثبت نام کردند که بر اساس اولیت‌ها 200 هزا رنفر شامل حالشان شد وتا الان حدود 100 هزار نفر به آن‌ها پرداهت شده است و مابقی آن‌ها در سه ماه دی، بهمن، اسفند پرداخت خواهد شد.

    وی اضافه کرد:مبلغ وام پنج میلیون تومان با کارمزد چهاردرصدی و اقساط 36 ماهه و پرداخت برای هم نفر 150 هزا رتومان که از حقوق آن‌ها کسر می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی