عصر بازار

چین تا سال ۲۰۳۲ عنوان بزرگترین اقتصاد جهان را از آمریکا می‌گیرد

عصر اعتبار- طبق یک گزارش جدید، چین تا پایان سال ۲۰۳۲ با پس زدن آمریکا به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان خواهد رسید.

چین تا سال ۲۰۳۲ عنوان بزرگترین اقتصاد جهان را از آمریکا می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مرکز تحقیقات اقتصاد و کسب و کار در گزارشی اعلام کرد چین برای پشت سر گذاشتن آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان نیاز به 13 سال زمان دارد اما رشد کشورهای نوظهور دیگری چون برزیل و هند احتمالا کندتر خواهد شد.

    هر چند که به دلیل جنگ تجاری بین چین و آمریکا نرخ رشد دومین اقتصاد بزرگ فعلی جهان کند شده است اما به گفته این مرکز، جنگ تجاری، آمریکا را تنها 2 سال بیشتر در صدر اقتصادهای جهان نگه خواهد داشت و این کشور در نهایت جایگاه خود را به چین واگذار خواهد کرد.

    به گفته مرکز تحقیقات اقتصاد و کسب و کار، حجم تجارت جهانی در سال آینده با وجود افزایش رویکرد حمایت‌گرایانه در بین کشورهای جهان حدود 3 درصد افزایش خواهد یافت که یک سوم کمتر از رشد امسال است. این گزارش افزوده است با توجه به بالا بودن سطح بدهی کشورهای جهان و مشکلات ساختاری اقتصادی، خطر وقوع یک رکود بزرگ وجود دارد، رکودی که در صورت وقوع وخیم‌تر از رکودهای پیشین خواهد بود.

    پیشتر صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده بود چین تا سال 2030 جای آمریکا را بگیرد. بنابر اعلام رسانه‌های دولتی چین، سیاست‌گذاران چینی به دنبال تقویت رشد اقتصادی از طریق کاهش نرخ مالیات و رساندن آن به سطح معقول هستند. در شرایطی که رشد اقتصادی این کشور در ضعیف‌ترین سطح خود از سال 2008 قرار دارد، دولت چین به دنبال اعطای معافیت های مالیاتی بیشتر، کاهش نرخ مالیات و افزایش صدور اوراق قرضه دولتی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی