عصر بازار

نمایندگان مجلس تصویب کردند؛

الزام بیمه مرکزی به تهیه سازوکار پوشش های بیمه‌نامه اعتبار صادراتی

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بیمه مرکزی را موظف به تهیه سازوکار ارائه پوشش‌های بیمه نامه اعتبار صادراتی و بیمه نامه مسئولیت ناشی از محصول توسط شرکت‌های بیمه داخلی کردند.

الزام بیمه مرکزی به تهیه سازوکار پوشش های بیمه‌نامه اعتبار صادراتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزراش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه 11 دی) و در جریان بررسی طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، با ماده 9 این طرح با 176 رای موافق، چهار رای مخالف و بدون رای ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

    براساس ماده 9 این لایحه؛ به‌ منظور گسترش ابزارهای تضمین و پوشش‌های بیمه‌ای در کشور:

    الف- به‌منظور ارائه انواع ابزارهای تضمین مورد نیاز بخش تولیدی و خدماتی کشور اعم از ضمانت‌نامه شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت، حسن انجام کار، حسن انجام تعهدات، کسور وجه‌الضمان و سایر ضمانت‌نامه‌های تعهدات قراردادی، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اتاق‌ها، دستورالعمل مربوط به نحوه تأسیس و چهارچوب فعالیت مؤسسات تضمین را ظرف مدت چهارماه پس از لازم‌الاجراءشدن این قانون تهیه و پس از تصویب شورای‌عالی بیمه، به تصویب هیات وزیران برسد و ابلاغ کند. شرکت‌های بیمه‌گر ایرانی مجازند در چهارچوب آیین‌نامه فوق‌الذکر نسبت به تأسیس مؤسسات تضمین اقدام نمایند.

    ب- ضمانت‌نامه‌های صادره توسط مؤسسات تضمین در زمره سایر ضمانت‌نامه‌های مجاز دستگاه‌های موضوع ماده (2) این قانون قرار می‌گیرند و کارفرمایان مجازند به‌عنوان جایگزین ضمانت‌نامه بانکی، نسبت به قبول آن اقدام کنند.

    ج- بیمه مرکزی موظف است ظرف مدت سه‌ماه پس از لازم‌الاجراءشدن این قانون، ساز و کار ارائه انواع پوشش‌های بیمه‌نامه اعتبار صادراتی و بیمه نامه مسؤولیت ناشی از محصول  توسط شرکت‌های بیمه داخلی را تهیه و ابلاغ کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی