عصر بازار

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خوزستان:

هنوز ۴۵ درصد از غرامت سال زراعی گذشته کشاورزان خوزستانی پرداخت نشده است

عصر اعتبار- مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خوزستان با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزی خوزستان وارد شد، گفت: تاکنون حدود ۵۵ درصد غرامت‌ها پرداخت شده است و مابقی غرامت‌ها به محض تأمین اعتبار پرداخت خواهد شد.

هنوز ۴۵ درصد از غرامت سال زراعی گذشته کشاورزان خوزستانی پرداخت نشده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد آلاله، مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی استان خوزستان بعدازظهر امروز با اشاره به تمدید فصل بیمه‌گری امسال تا پایان دی‌ماه، اظهار کرد: بیمه‌گری محصولات کشاورزی امسال از فصل زراعی پاییز آغاز شد و تاکنون در حدود 327 هزار هکتار زمین زراعی بیمه شده است. همچنین حدود 10 میلیون قطعه طیور و 150 هزار رأس انواع دام در استان خوزستان بیمه شد.

    وی افزود: در سال زراعی 97-96 میزان 533 هزار هکتار سطح بیمه محصولات کشاورزی استان خوزستان بود، که برآورد خسارت در حدود 110 میلیارد تومان شده است. تاکنون حدود 55 درصد غرامت‌ها پرداخت شده است و مابقی غرامت‌ها به محض تأمین اعتبار پرداخت خواهد شد.

    دلیل عدم تمایل کشاورزان برای بیمه، تاخیر در پرداخت غرامت است

    مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی استان خوزستان با بیان اینکه در طی سال‌های گذشته همیشه بیش از 5 برابر پول دریافتی غرامت پرداخت کردیم، عنوان کرد: شرکت بیمه محصولات کشاورزی به دنبال حمایت مؤثر و هدفمند از کشاورز است. پرداخت غرامت‌ها امسال در دو قسمت انجام شد، قسمت اول حدود 30 درصد مبلغ بود که به همه استان پرداخت شد و قسمت دوم 20 میلیارد تومان که در روزهای گذشته پرداخت شد. مشکل تأمین اعتبار برای پرداخت غرامت‌ها در 3 سال گذشته وجود داشت، امسال نیز این مشکل وجود دارد اما شرایط نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود هر چند که معتقد هستیم حق این است که پرداخت‌ها سریع صورت بگیرد.

    وی گفت: تأخیر در پرداخت غرامت‌ها و بارندگی‌های خوب پاییز امسال باعث عدم تمایل کشاورزان برای بیمه محصولات شده است و با توجه به اینکه تنها محل پرداخت خسارت به کشاورزان صندوق بیمه کشاورزی است و محل دیگری برای این کار وجود ندارد، کشاورزان مطمئن باشند که مطالبات آن‌ها پرداخت خواهد شد.

    آلاله با اشاره به این‌که افرادی که طلب دارند می‌توانند از محل طلب خود اقدام به بیمه محصولات کنند، اظهار کرد: افرادی که در سال گذشته خسارتی ندیده‌اند به ازای هرسال 20 درصد درمجموع تا سقف 60 درصد می‌توانند از تخفیف حق بیمه استفاده کنند. همچنین درگذشته خسارت‌های جزئی زیر 20 درصد غرامت پرداخت نمی‌شد اما امسال به ازای هر میزان خسارت غرامت مربوطه پرداخت خواهد شد.

    وی گفت: امسال برای اولین بار به همکاران بیمه‌گر اعلام شد در روستاها حضور پیدا کنند که کار برای کشاورزان راحت‌تر شود. همچنین طی سال گذشته و امسال بیمه‌ای تحت عنوان بیمه پایه با حق بیمه بسیار کم و خسارت بسیار زیاد با هدف خسارت‌های فاجعه‌آمیز، پایه‌گذاری شده است. این طرح در خشک‌سالی خیلی شدید سال گذشته در هندیجان، شادگان و امیدیه کمک زیادی به مردم منطقه کرد.

    بیمه دام اجباری است

    مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی استان خوزستان عنوان کرد: بیمه دام بر اساس برنامه ششم توسعه اجباری است. بیمه حداقلی و پایه‌ای برای دام‌ها در نظر گرفته شده است که به مردم در شرایط بحرانی کمک کند. همه سازمان‌های متولی این موضوع را ترویج کنند که دام‌های استان به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

    وی افزود: در چند هفته گذشته به دلیل بارندگی زیاد در شمال خوزستان تعداد زیادی گوسفند در اثر سیل از بین رفت که در این شرایط تنها محل کمک به مردم صندوق بیمه کشاورزی است و اکنون در حال پیگیری هستیم که خسارت آن مناطق سریع پرداخت شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی