عصر بازار

دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد تغییر کرد

عصر اعتبار- بخشنامه دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد از سوی سرپرست سازمان تامین اجتماعی صادر و به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد.

دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد تغییر کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بخشنامه دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد از سوی محمدحسن زدا (سرپرست سازمان تامین اجتماعی) صادر و به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد.

    براساس بخشنامه شماره 684امور فنی بیمه‌شدگان این سازمان و به منظور به‌روز رسانی دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه بیمه‌شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد و در اجرای ماده 35 قانون تأمین اجتماعی و مصوبه شورای عالی تأمین اجتماعی مورخ 67.04.26 ، لیست حداقل دستمزد روزانه مبناء کسر حق بیمه مربوط به بیمه‌شدگان مذکور که براساس بند 5 یک هزار و هشتصد و دهمین صورتجلسه هیأت مدیره این سازمان مورخ 97.03.07 به تصویب رسید و جهت اجرا ارسال شد.

    بر این اساس، آن عده از بیمه‌‌شدگانی که مطابق جدول لیست ( انتهای بخشنامه)، مشمول تغییر دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه هستند، از تاریخ 97.09.10 میزان حق بیمه آنان بر اساس دستمزد جدید محاسبه و لحاظ می‌ شود. ضمناً دستمزد سایر حِرف و مشاغل نیز پس از شناسائی و اخذ مجوز از مرجع ذیصلاح متعاقباً اعلام خواهد شد.

    گفتنی است، متقاضیانی که قبل از تاریخ 97.09.10 نسبت به ارائه درخواست اقدام و موفق به انعقاد قرارداد نشده‌ اند، اعمال ضرایب دستمزد آنان از تاریخ فوق الذکر به بعد خواهد بود.

    متقاضیانی که طبق مقررات مربوطه میانگین دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه آنان از دستمزد جدید بیشتر باشد، دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه آنان بین دستمزد جدید و حداکثر میانگین دستمزد محاسبه شده به انتخاب متقاضی خواهد بود.

    در خصوص مجریان طرح‌های خوداشتغالی و کارآفرین بنیاد شهید و امور ایثارگران، نخبگان و استعدادهای برتر و نویسندگان، روزنامه‌ نگاران و هنرمندانی که قبلاً در زمره بیمه ‌شدگان موصوف قرار گرفته و دارای قرارداد فعال هستند، ضرورتی به ثبت کد شغل مربوطه نبوده و به طور سیستمی با توجه به نوع بیمه، دستمزد آنان تغییر خواهد یافت. بدیهی است به منظور پذیرش درخواست متقاضیان جدید، ثبت کد شغل الزامی خواهد بود.

    در خصوص آن گروه از بیمه‌ شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد که لغایت اسفندماه 97 نسبت به پیش پرداخت حق بیمه اقدام نموده ‌اند، با استخراج گردش حساب مابه التفاوت ناشی از اعمال دستمزد جدید قابل وصول خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی