عصر بازار

وزارت کشاورزی خبرداد

واردات گوشت و تخم‌مرغ تا ارزانی ادامه دارد

مرغ وارد نمی‌کنیم

عصر اعتبار- در شرایطی که بازار گوشت قرمز و تخم‌مرغ طی هفته‌های گذشته با نوسان قیمت روبرو بوده است، یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی از ادامه‌دار بودن واردات این دو محصول پروتئینی تا کنترل بازار و ارزانی آنها خبر داد و واردات گوشت مرغ را نیز رد کرد.

واردات گوشت و تخم‌مرغ تا ارزانی ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از ایسنا، طی هفته‌های گذشته قیمت محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ در بازار رو به افزایش بود؛ به گونه‌ای که هر کیلوگرم گوشت قرمز به بیش از 70 هزار تومان، هر کیلوگرم گوشت مرغ به بیش از 14 هزار تومان و هر شانه تخم‌مرغ بیش از 18 هزار تومان قیمت خورد.

    البته روز گذشته مرتضی رضایی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - در این باره به ایسنا گفت که قیمت گوشت مرغ به زودی کاهش پیدا می‌کند و بازار آن متعادل می‌شود.

    اکنون نیز یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاروزی درباره وضعیت بازار و واردات گوشت قرمز و تخم‌مرغ نیز گفت: واردات گوشت قرمز و تخم مرغ تا متعادل شدن بازار آنها و ارزان شدن‌شان ادامه دارد و در آینده شاهد ارزانی آنها خواهیم بود.

    وی افزود: طی هشت ماهه نخست امسال بیش از 106 هزار تن گوشت قرمز به ارزش بالای بر 532 میلیون دلار از کشورهای مانند استرالیا، برزیل، نیوزیلند و غیره به کشور وارد شده است و از این به بعد نیز وادات آنها ادامه خواهد داشت.

    به گفته او، در این بازده زمانی بر بالغ 3100 تن تخم مرغ به ارزش حدود چهار میلیون و 200 هزار دلار از کشورهای ترکیه و آذربایجان به ایران وارد شده است که توسط شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاروزی توزیع آنها مدیریت می‌شود.

    این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: همه‌ بازرگانانی که سابقا واردات داشتند به شرط تایید سازمان دامپزشکی می‌توانند نسبت به واردات گوشت قرمز و تخم مرغ اقدام کنند و پس از واردات باید محصولات‌شان را به شرکت پیشتیباتی امور دام یا سردخانه‌هایی که این شرکت تعیین می‌کند، تحویل دهند. بر این اساس شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان مباشر دولت، واردات این محصولات پروتئینی را کنترل و از هرگونه سودجویی در این بازار جلوگیری می‌کند.

    وی همچنین تاکید کرد که برخلاف برخی گمانه زنی‌های رسانه‌ای، وزرات جهاد کشاروزی هیچ برنامه‌ای برای واردات گوشت مرغ نداشته و نخواهد داشت، چرا که این محصول از تولید داخلی قابل تامین است.

    براساس آخرین مصوبات منتشر شده در سامانه 124 سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نرخ مصوب تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده که دهم مهر ماه امسال اعلام شد، حداکثر شانه‌ای 10 و 400 هزار تومان است. همچنین هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی با مبدأ واردات از استرالیا 43 هزار و 400 تومان برای مصرف کننده و قیمت هر کیلوگرم ران بشقابی گوسفند با مبدأ آسیای میانه 49 هزار تومان ابلاغ شده است. هر کیلوگرم گوشت گوساله مخلوط منجمد برزیلی نیز حداکثر باید 29 هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی