عصر بازار

فاصله پرداختی مدیران و کارمندان در انگلیس بیشتر شد

عصر اعتبار- رشد درآمد مدیران عامل شرکت‌ها در انگلیس طی سال گذشته نسبت به کارمندان بسیار بیشتر و شکاف پرداخت حقوق این دو قشر بزرگتر شده است، متوسط درآمد کارمندان ۳۰ هزار پوند و متوسط درآمد مدیران ۴ میلیون پوند است.

فاصله پرداختی مدیران و کارمندان در انگلیس بیشتر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، دو مؤسسه HPC و CIPD در انگلیس اعلام کردند در سال 2018 نرخ رشد درآمد مدیران عامل شرکت‌ها بیشتر از نرخ رشد درآمد کارگران بوده است.

    در حالی شکاف پرداخت بین مدیران و کارکنان شرکت‌ها در انگلیس افزایش یافته است که سرمایه‌گذاران و سهامداران شرکت‌ها به شدت نسبت به افزایش حقوق مدیران عامل انتقاد داشته و خواستار کاهش آن هستند.

    متوسط درآمد سالانه مدیران عامل شرکت‌های بزرگ در انگلیس در سال 2017 معادل 3.9 میلیون پوند معادل 4.9 میلیون دلار بوده است که نسبت به سال قبل از آن 11 درصد افزایش داشته است.

    در حالی مدیران عامل شرکت‌ها حقوق‌های میلیونی دریافت کرده‌اند که متوسط درآمد یک کارگر تمام وقت در انگلیس 29 هزار و 574 پوند در سال 2018 برآورد شده است.

    لوک هیلدیارد مدیرعامل مؤسسه HPC و CIPD گفت: افزایش حقوق مدیران عامل نشاندهنده مشکل جدی در مدیریت شرکت‌هاست و مانعی بزرگ بر سر راه یک اقتصاد عادلانه محسوب می‌شود.

    بنا به آمار ارائه شده از سوی این دو موسسه متوسط درآمد مدیران شرکت‌ها 131 برابر کارمندان آن ها بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی