عصر بازار

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران اعلام کرد؛

جزئیات خدمات حمایتی کمیته امداد از ۱۴۰ هزار «مددجو» در استان تهران

عصر اعتبار- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه حدود ۱۴۰ هزار نفر مددجو در استان تهران تحت پوشش هستند، جزئیات خدمات متنوع حمایتی به مددجویان را تشریح کرد.

جزئیات خدمات حمایتی کمیته امداد از ۱۴۰ هزار «مددجو» در استان تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، علی کریمی اصل، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران درباره «برنامه‌های حمایتی این معاونت از مددجویان»، اظهار داشت: 57 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند و بُعد خانواده ها 1.5 نفر است و در مجموع، 90 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند.

    *حمایت کمیته امداد  از 140 هزار نفر

    وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی که پیش آمده، طبق دستورالعملی تحت عنوان تبصره 14  دولت اجازه داد تا در کل کشور 600 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرند که از این تعداد 17 هزار نفر سهمیه استان بود؛ یعنی این تعداد به 57 هزار خانواده قبلی اضافه شد و اکنون 71 هزار خانواده تحت پوشش قرار دارند و در مجموع حدود 140 هزار نفر در استان تهران تحت پوشش هستند.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران درباره «میزان مستمری پرداختی به مددجویان»، گفت: خانواده یک نفره ما 53 هزار تومان مستمری می‌گیرد، دو مرحله مستمری پرداخت می‌شود؛ یکی مستمری و دوم یارانه افزایشی است. این مبلغ از 108 هزار تومان شروع تا 416 هزار تومان پرداخت می‌شود و این عدد به میزان مستمری ثابت اضافه می‌شود.

    کریمی اصل اضافه کرد: برای خانواده دونفره  مستمری 63 هزار تومان، سه نفره 71 هزار تومان، چهار نفره 83 هزار  و چهار نفره به بالا 100  هزار تومان است؛ البته این مبلغ به یارانه افزایشی اضافه می‌شود؛ در مجموع یک خانواده یک نفر 168 هزار تومان، دو نفره 282 هزار تومان ،سه نفره 360 هزار تومان و خانواده 5 نفره 526 هزار تومان مستمری می‌گیرد.

    وی یادآور شد: جدای از مستمری کمک‌های جانبی دیگری در کنار مستمری وجود دارد. در طی سال حداقل تا دو میلیون تومان کمک‌‌های موردی به خانواده مددجویان می‌کنیم؛ مثل مساعدت‌های درمانی، تحصیلی ، پرداخت اقساط وام، معیشت  و اجاره مسکن.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: برای سالمندان اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفتیم و این مبلغ ماهانه 30 هزار تومان است و در کل سالانه 360 هزار تومان پرداخت می شود.

    کریمی اصل با اشاره به کمک هزینه مسکن، افزود: به شهرهای بیش از 20 هزار نفر تا سقف 100 هزار تومان ماهانه و زیر این عدد، ماهانه 80 هزار تومان کمک اجاره پرداخت می‌کنیم.در استان تهران اکنون 13 هزار  خانواده شناسایی شده‌اند که مستأجر هستند.

    وی درباره «نحو تحت پوشش قرار گرفتن نیازمندان»، متذکر شد: افراد به صورت خود اظهاری اعلام نیازمندی می‌کنند، یا از طریق خیریه‌ها، معتمدان محلی، مسئولان، فرمانداران، بخشداران، ائمه جمعه و جماعت و کسبه به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با اشاره به ارائه خدمات ویژه به سالمندان، گفت: کمک تغذیه مادران باردار و شیرده،کمک به رفع سوء تغذیه افراد، کمک به پرداخت فرانشیز خدمات ویژه مددجویان روستایی و شهری، کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی، کمک به تأمین  تجهیزات بیماران صعب العلاج، بیمه خدمات درمانی مددجویان، راهنمایی و مشاوره، پرداخت حق بیمه اجتماعی مددجویان، کمک به اجاره و ودیعه اجاره مسکن مددجویان از جمله خدمات کمیته امداد است.

    کریمی اصل  یادآور شد: در ودیعه مسکن از 5 میلیون  تا 10 میلیون تومان برای مناطقی که زیر 20 هزار نفر جمعیت دارند به عنوان ودیعه مسکن امانی به مددجویان پرداخت کنیم. این مبلغ را به صاحب خانه مددجو امانت می‌دهیم و ضمانت گرفته می‌شود و پس از آنکه مددجو در آنجا ساکن نیست پول را به کمیته امداد باز گرداند.

    وی ابراز داشت: در مناطق بیش از 20 هزار نفر از 10 تا 15 میلیون تومان پرداخت می‌شود.کمک به ازدواج نیازمندان یکی دیگر از خدمات است؛ ضمن اینکه کمک هزینه جهزیه به نوعروسان و زنانی که قصد ازدواج مجدد دارند و پسرانی که قصد ازدواج دارند، پرداخت می‌شود.

    *پرداخت 8 میلیون تومان کمک به نوعروسان

    معاون حمایت و سلامت خانواده متذکر شد: به نوعروسان و افرادی که ازدواج مجدد دارند 5 میلیون تومان به صورت نقدی و سه میلیون تومان به عنوان  هدیه  ازدواج  پرداخت می‌کنیم. تا ابتدای آذرماه امسال 6 میلیارد و دویست میلیون تومان  به 1600 نفر جهیزیه پرداخت کرده‌ایم.

    کریمی اصل درباره «بیمه خدمات درمانی»، گفت: بیمه پایه این افراد کمیته امداد است و قرار است برون سپاری شده و به بیمه سلامت واگذار شود؛ یعنی مددجویان به جای بیمه کمیته امداد دفترچه بیمه سلامت می‌گیرند.

    *قرارداد کمیته امداد با مراکز مختلف درمانی

    وی  عنوان کرد: کمیته امداد با تعدادی از مراکز درمانی، داروخانه‌ها و کلینیک‌ها قرار داد دارد و با معرفی  کمیته امداد به این مراکز درمانی مددجو به صورت رایگان و با پرداخت فرانشیز که آن مبلغ نیز بعداً به آنها پرداخت می‌شود، درمان می‌شوند.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه همه مددجویان کمیته امداد پزشک خانواده دارند، تصریح کرد: در صورتی که مددجویان نیاز به درمان تخصصی داشته باشند، ارجاع داده می‌شوند.

    کریمی اصل درباره «خدمات مشاوره ازدواج به مددجویان» ، تأکید کرد:  قبل از پرداخت هر کمکی برای ازدواج مددجویان افراد باید دوره آموزش‌های قبل از ازدواج را بگذرانند و بعد از سپری کردن دوره گواهی دریافت می‌کنند.

    *48 درصد از 57 هزار خانواده تحت پوشش ما خانواده‌های فوت سرپرست هستند

    وی درباره «تعداد زنان سرپرست خانواده»، گفت: 48 درصد از 57 هزار خانواده تحت پوشش ما خانواده‌های فوت سرپرست هستند، 27 درصد زنان مطلقه، 17 درصد سرپرست از کار افتاده، 3 درصد زندانی، یک درصد خانواده بدون والد، 3درصد خانواده بیمار سرپرست و خانواده‌های متارکه شده و مفقودی دو تا چهار دهم درصد متغییر است.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران درباره «میزان آسیب‌های اجتماعی در بین مددجویان»، بیان داشت: بیشتر خانواده‌ها حاصل طلاق و اعتیاد و حاشیه نشینی هستند. حاشینه نشینی در ملارد، بهارستان و شهرهای غرب استان بیشتر است.

    کریمی اصل درباره «تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های معتادان»، افزود: زمانی که سرپرست خانواده در کمپ ترک اعتیاد قرار دارد خانواده او باید از کمپ نامه بیاورد؛ مبنی بر اینکه بد سرپرست هستند و کمیته امداد در مدت بازپروری فرد در کمپ از خانواده او حمایت می‌کند.

    وی با بیان اینکه خانواده‌های زندانی نیز از زندان نامه می‌آورند و تحت پوشش قرار می‌گیرند، گفت: به طور موردی فردی تحت پوشش نیست اما نیازمندی او درمانی دارد پرداخت شهریه و تحصیل و معیشت دچار مشکل شده است پرداخت می کنیم.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با اشاره به پرداخت وام کارگشایی، خاطر نشان کرد: از صندوق امداد ولایت وام‌های قرض‌الحسنه به مددجویان پرداخت می‌شود که مددجویان در اولویت اول قرار دارند و بعد از این افراد، افرادی که  تحت پوشش نیستند وام دریافت می‌کنند که  سقف آن  5 میلیون تومان است. تعاملاتی با بانک مهر ایران و رسالت داریم و این بانکها  به صورت وام مددجویی و غیر مددجویی تا سقف 5 میلیون تومان پرداخت می‌کنند.

    کریمی اصل با بیان اینکه وام ودیعه مسکن به مددجویان و غیرمددجویان پرداخت می‌شود، افزود: تا سقف 800 هزار تومان کمک خرید لوازم منزل به مددجویان می‌دهیم.

    وی درباره «کمک به افراد بیمار که تحت پوشش کمیته امداد نیستند»، اضافه کرد:کمک هزینه درمان موردی به این افراد می‌کنیم؛ مانند اینکه کمیته امداد هزینه تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت را پرداخت می‌کند.

    *پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران افزود: اکنون در استان تهران 2 هزار دانشجوی تحت پوشش داریم. به  یک دانشجوی دوره دکتری در دانشگاه دولتی کمک هزینه تحصیلی  یک میلیون و دویست هزار تومان در یک می‌دهیم و در دانشگاه آزاد این مبلغ تا 4 میلیون تومان است. در کارشناسی ارشد و سطح 3 حوزه تا یک میلیون تومان در دانشگاه دولتی پرداخت می‌کنیم.

    کریمی اصل بیان داشت: در کارشناسی و سطح دو حوزه از 800 هزار تومان تا یک میلیون و در  مقطع کاردانی نیز 600 هزار تومان به مددجویان کمک می‌کنیم. 13 هزار دانش‌آموز در استان تهران تحت پوشش قرار دارند. تقویت بنیه تحصیلی، ایاب و ذهاب، پوشاک دانش‌آموزی و هزینه نخبگی  دانش‌آموزان نیز از جمله هزینه‌ها و تسهیلات  پرداختی است.

    وی با اشاره به تسهیلات پرداختی به سالمندان، ادامه داد: سالمندان را به سالمند جوان، میانه و پیر تقسیم کردیم.60 تا 73 ساله سالمند جوان، 74 تا 90 ساله سالمند میانه و 90 سال به بالا سالمند پیر گفته می‌شود که در مجموع، نزدیک به 30 هزار نفر است که 21 هزار نفر خانم و 8 هزار نفر آقا هستند؛ ضمن اینکه سالمند بالای 60 سال در روستاها تحت پوشش طرح شهید رجایی قرار دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو