عصر بازار

تاسیس شعبه بانک ایرانی در بمبئی هند تا ۴ ماه آینده

عصر اعتبار- معاون مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت این بانک اولین شعبه هندی خود را در شهر بمبئی طی سه تا چهار ماه آینده راه اندازی می کند تا معاملات بین دو کشور تسهیل شود .

تاسیس شعبه بانک ایرانی در بمبئی هند تا ۴ ماه آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از هند، هند امیدوار است به زودی یک بخش از بندر ایرانی چابهار را به طور کامل عملیاتی کند. وزیر راه هند گفت دو کشور به زودی بسیاری مناقشات مثل مسائل مالی را حل و فصل خواهند کرد .
    مجموعه بندر چابهار به پشتیبانی هند در ساحل ایران در طول دریای عمان به عنوان راهی به سمت سرزمین بسته افغانستان در حال توسعه است .
    هند در می 2016 قراردادی با ایران امضا کرد تا 2 پایانه با 5 لنگرگاه را در منطقه شهید بهشتی چابهار توسعه دهد .
    طی این قرارداد، هند یک پایانه باری  600 متری و 1 پایانه کانتینر 640 متری می سازد. هر چند به خاطر روابط رو به وخامت ایران و آمریکا بعد از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری در نوامبر 2016، تنها بخشی از این دو لنگرگاه ساخته شده است، چون ریاست جمهوری ترامپ در نهایت منجر به اعمال دوباره تحریم های اقتصادی در سال گذشته شد .
    طبق بیانیه ای از طرف وزارت کشتیرانی هند که در روز دوشنبه منتشر شد، هند در دسامبر عملیات‌های بخشی از بندر شهید بهشتی را برعهده گرفت .
    در روز سه شنبه نیتین گادکاری، وزیر حمل و نقل جاده‌ای هند با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در دهلی نو دیدار کرد. وی پس از این دیدار گفت که هر دو طرف در حال حل و فصل مسائل مختلفی مانند مکانیزمهای پرداخت بانکی برای غلبه بر تحریم های آمریکا هستند .
    گادکاری گفت:« با توجه به سفارش های ماشین آلات، ترتیبات مالی آماده هستند. مشکلاتی وجود دارد ولی ما مسئله را حل کرده ایم» .
    هند، بزرگترین خریدار نفت ایران پس از چین است که پول واردات نفت را به روپیه در بانک UCO واریز می‌کند. ایران از این پول برای واردات کالا از هند استفاده می کند .
    ظریف گفت بانک UCO و بانک پاسارگاد ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا معاملات خود را آغاز می‌کنند .
    محمد امیر داوود، معاون مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت این بانک اولین شعبه هندی خود را در شهر بمبئی طی سه تا چهار ماه آینده راه اندازی می کند تا معاملات تسهیل شوند .
    گادکاری همچنین گفت که ایران به خرید ریل خط‌آهن علاقه نشان داده و دهلی‌نو هم 85 میلیون دلار ماشین آلات برای بندر سفارش داده است .
    این بندر جدید راه را برای ورود میلیون‌ها دلار از طریق تجارت، برای افغانستان باز کرده و وابستگی این کشور را به بندر گوادر پاکستان قطع میکند .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو