عصر بازار

وزیر خارجه اسپانیا:

برای حفظ روابط اقتصادی با ایران تلاش می‌کنیم

عصر اعتبار- جوزف بورل وزیر خارجه اسپانیا گفت: ما خیلی علاقمند هستیم که بهترین روابط را با ایران داشته باشیم؛ و امروز هم دیدار خوبی داشتیم. ما نهایت تلاش خود را در راستای داشتن روابط اقتصادی به رغم وجود تصمیمات آمریکا به کار خواهیم بست.توافق هسته‌ای برای همه کشور‌های اروپایی بسیار مهم است که توافق هسته‌ای حفظ شود.

برای حفظ روابط اقتصادی با ایران تلاش می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، «جوزف بورل» وزیر خارجه اسپانیا، در پاسخ به سوالی در خصوص دیدارش با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفت: دیدار خیلی خوبی داشتیم. ما در این جلسه درباره شرایط موجود و روابط ایران و اروپا و همچنین درباره نقض توافق هسته‌ای توسط آمریکا گفتگو کردیم.

    وزیر خارجه اسپانیا در خصوص اهمیت روابط تهران و مادرید گفت: ما خیلی علاقمند هستیم که بهترین روابط را با ایران داشته باشیم؛ و امروز هم دیدار خوبی داشتیم. ما نهایت تلاش خود را در راستای داشتن روابط اقتصادی به رغم وجود تصمیمات آمریکا به کار خواهیم بست.

    بورل به موضع کشورش درباره برجام و اهمیت حفظ این توافق اشاره کرد و گفت: توافق هسته‌ای برای همه کشور‌های اروپایی بسیار مهم است که توافق هسته‌ای حفظ شود.

    وی ادامه داد: حفظ برجام بخش مهمی از امنیت ماست. ما برای رسیدن به این توافق انرژی دیپلماتیک و اراده سیاسی زیادی را سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. به همین ما حفظ توافق را مهم می‌دانیم.

    وزیر خارجه اسپانیا در خصوص اینکه آیا فشار‌های آمریکا تاثیر کیفی بر روابط اسپانیا و تهران خواهد داشت یا نه، گفت: ما می‌دانیم که همه کشور‌های اروپایی در این مقطع موضع متفاوتی از آمریکا دارند.

    جوزف بورل وزیر خارجه اسپانیا، همچون محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست بین‌المللی رایسینا به هند سفر کرده است. وزرای خارجه ایران و اسپانیا در حاشیه این نشست با یکدیگر دیدار کرده و درخصوص مسائل دوجانبه و بین‌المللی از جمله سرنوشت برجام و همکاری‌های اقتصادی گفتگو و رایزنی کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو