عصر بازار

اما و اگرهای اختصاص بسته ۱.۵ میلیون تومانی به اوتیسمی‌ها

عصر اعتبار- مدیر عامل انجمن اوتیسم ایران گفت: در حال حاضر حدود ۶۴ کلینیک متعلق به بهزیستی یا وزارت بهداشت شناسایی شده و قرار است بیماران اوتیسم بسته خدمت درمانی به مبلغ یک و نیم تومان را از آنها دریافت کنند.

اما و اگرهای اختصاص بسته ۱.۵ میلیون تومانی به اوتیسمی‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران  درخصوص جزییات بسته حمایتی وزارت بهداشت برای بیماران اوتیسم اظهار داشت: طی جلسه‌ای که با مسئولان وزارت بهداشت در خرداد ماه سال جاری برگزار شد مشکلات طیف اختلالات اوتیسم به سمع مسئولان وزارت بهداشت رسید.

    غفاری با بیان اینکه هدف از این جلسه اختصاص سرفصل جداگانه بودجه ای برای بیماری اوتیسم بود گفت: از وزارت بهداشت درخواست کردیم که این موضوع را به سازمان بودجه پیشنهاد دهد و در حال حاضر این موضوع را از نمایندگان مجلس پیگیر هستیم.

    وی با بیان اینکه که حدود 7 هزار نفر بیمار اوتیسم کشور شناسایی شدند اما ثبت رسمی نیستند و حدود 4 هزار نفر به صورت رسمی ثبت شده‌اند توضیح داد: در سال 97 برای بیماری اوتیسم تامین بودجه ای صورت نگرفته بود به همین دلیل به مجلس این موضوع را پیشنهاد دادیم.

    مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران با اشاره به اینکه از مسئولان وزارت بهداشت درخواست شد که برای سال جاری حداقل بسته خدمتی به بیماران اوتیسم ارائه شود گفت: بسته خدمت شامل خدمات کاردرمانی گفتار درمانی و آموزشی است. میزان و ساعت ارائه خدمات این بسته برای هر یک از بیماران اوتیسم متفاوت است اما برای هر فرد حدود یک و نیم میلیون تومان در نظر گرفته شده که به صورت ماهانه صرف خواهد شد.

    غفاری تاکید کرد: در حال حاضر حدود 64 کلینیک متعلق به بهزیستی یا وزارت بهداشت هستند شناسایی شده و قرار شد این بسته خدمتی به کلینیک‌ها ارائه شود تا از این طریق بیماران اوتیسمی که در سامانه ثبت شده‌اند خدمت را دریافت کنند.

    مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران گفت: در حال حاضر با چند چالش مواجه هستیم اول اینکه حداقل بسته خدمتی که شامل گفتار درمانی، کاردرمانی و آموزش است در تمام کلینیک ها موجود است یا خیر. و آیا این کلینیک‌ها از حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات به کودکان اوتیسم برخوردار هستند؟

    وی تصریح کرد: سال دوم ما از وزارت بهداشت این است که خانواده‌هایی که شناسایی نشده یا شناسایی شدند و عضو سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش نیستند به چه شکل باید از این خدمات استفاده کنند؟ و سوال سوم این است که نظارت برای اینکه این یک و نیم میلیون تومان در ماه به دست خانواده برسد چگونه انجام خواهد شد و روند آن چگونه است؟

    غفاری با بیان اینکه در خصوص هر سه مورد انجمن اوتیسم راهکار و پیشنهاداتی را دارد گفت: در زمینه هزینه‌کرد این مبلغ باید شفافیت وجود داشته باشد تا خانواده‌ها به طور دقیق در جریان نحوه صرف آن قرار داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی