عصر بازار

مدیرکل فرهنگی سازمان‌های تامین اجتماعی:

۴۲ میلیون نفر در کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند

عصر اعتبار- مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان‌های تامین اجتماعی گفت: ۴۲ میلیون ایرانی از خدمات این سازمان بزرگ بیمه گر اجتماعی استفاده می کنند.

۴۲ میلیون نفر در کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر، رضا معینی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی به دلیل عدم وابستگی به بودجه دولتی، باید تعاملات خوب و گسترده‌ای با شرکای اجتماعی را داشته باشد.

    وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان مثلث سه‌گانه دولت، کارفرما و کارگر به‌عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌ای اجتماعی کشور مشغول خدمت‌رسانی است.

    معینی تصریح کرد: پرداخت ماهانه سازمان تأمین اجتماعی ٧هزار میلیارد تومان است. این هزینه پرداخت به افراد تحت تکفل از درآمدهای دولت نیست و با پرداخت و دریافت حق بیمه‌ است.

    مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان‌های تامین اجتماعی تصریح کرد: ٤۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش این سازمان هستند و تعداد ٣میلیون و ٢۰۰هزار نفر بازنشسته وابسته به پرداختی سازمان تأمین اجتماعی هستند.

    وی اظهار کرد: برای پویایی این سازمان باید تعامل خوبی با حوزه برون و درون‌سازمانی به وجود آورد بدین ترتیب در حوزه قوه قضاییه نیز تعامل خوبی با دیوان عدالت اداری به وجود آمد و این سازمان روابط خود با شرکای اجتماعی را به شکل دوطرفه، مستمر و دائمی دنبال می کند.

    معینی ادامه داد: برای حل مسائل در سال حدود  ٥ هزار جلسه با حوزه کارفرمایی برگزار و همچنین آموزش‌های لازم به کارفرمایان ارائه می‌شود. سازمان تامین اجتماعی همواره از گفت‌وگو و تعامل استقبال می‌کند.

    وی در خصوص اتصال سامانه های سازمان تامین اجتماعی و اقتصاد و دارایی گفت: این موضوع در حال پیگیری است و تحقق این امر به شفافیت بیشتر و احقاق حقوق کارگران کمک می کند.

    مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان های تامین اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کارفرمایان در مورد برخی بخشنامه ها سئوال داشتند که با برگزاری نشست های مشترک تصمیم بر تشکیل شورای تنقیح قوانین گرفته شد.

    وی ادامه داد: اکنون این شورا تشکیل شده که نماینده کارفرمایان در آن حضور دارد و با نظر این شورا بخش نامه ها اصلاح می شود.

    معینی اضافه کرد: بخش های مشاغل سخت و زیان آور، پیمان و حسابرسی و هیات ها از جمله موارد مهم مد نظر کارفرمایان برای اصلاح است که در دستور کار شورای تنقیح قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی