عصر بازار

پیش‌بینی بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان برای ایجاد شغل در سال ۹۸

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۸، گفت که در لایحه بودجه سال آینده بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان برای ایجاد شغل پیش بینی شده است.

پیش‌بینی بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان برای ایجاد شغل در سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمود نگهبان سلامی با اشاره به بررسی کلیات لایحه بودجه کل کشور سال 98 در کمیسیون تلفیق، اظهار کرد: من معتقدم بحث 2 سقفی کردن بودجه با توجه به شرایط کنونی کشور بسیار مفید و موثر است زیرا ممکن است بعضی از درآمدها بعداً محقق شود.

    وی با بیان اینکه «لایحه بودجه در بحث کاهش فقر مطلق و مهار تورم پیش بینی های خوبی دارد»، اضافه کرد: یک موضوع کلیدی که در لایحه بودجه به آن توجه شده موضوع اشتغال است. در لایحه بیش از 65 هزار میلیارد تومان برای ایجاد بیش از یک میلیون شغل دیده شده که نوید خوبی برای ایجاد شغل در سال آینده است.

    نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس منابع و مصارف پیش بینی شده در لایحه بودجه را مبتنی بر واقعیت جامعه عنوان کرد و با بیان اینکه «بودجه ریزی بر مبنای عملکرد مدنظر دولت بوده»، تصریح کرد: در لایحه بودجه خصوصاً در سقف دوم توجه خوبی به حوزه دفاعی صورت گرفته و اختصاص اعتبارات ویژه در این راستا راهگشا خواهد بود.

    نگهبان سلامی همچنین اضافه کرد: یکی از نکاتی که در لایحه بودجه سال 98 پیش بینی شده و در بودجه 97 نبود، مشخص کردن بخشی از یارانه پنهان و همچنین توجه به موضوع معافیت های مالیاتی است، علاوه بر این کاهش وابستگی به نفت گر چه توفیق اجباری است ولی نتیجه خوبی خواهد داشت.

    وی توجه دولت به واگذاری دارایی‌های مالی و سرمایه ای و انضباط بودجه را از ویژگی‌های لایحه بودجه عنوان کرد و گفت: همچنین استان ها پیش از این اختیارات زیادی نداشتند اما در لایحه بودجه سال آینده تفویض اختیار بیشتر به آنها شده است.

    این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با بیان اینکه «لایحه بودجه سال 98 درباره شرکت های زیان ده، مناطق آزاد، اصلاح نظام بانکی و ردیف‌های متفرقه اقدامات خوبی داشته» تصریح کرد: در بودجه سال 98 به موضوع نرخ صفر و  معافیت های مالیاتی برای صادرات کالا توجه خوبی شده و این از نکات برجسته بودجه است. همچنین تمدید معافیت عوارض های خروج از کشور خصوصاً برای سفرهای زیارتی نیز در بودجه پیش‌بینی شده است.

    وی در پایان گفت: در لایحه بودجه سال آینده به دستگاه‌های اجرایی برای فروش اموال مازاد اختیار داده شده تا بتوانند اموال مآزاد خود را برای بازخرید کارکنان غیر رسمی و پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان به فروش برسانند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو