عصر بازار

جذب ۱۳۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی توسط چین

عصر اعتبار- تلویزیون دولتی چین اعلام کرد حجم سرمایه‌گذاری خارجی در چین در سال ۲۰۱۸ با ۳ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۱۳۵ میلیارد دلار رسیده است.

جذب ۱۳۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی توسط چین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حجم کل سرمایه خارجی جذب شده توسط چین تا پایان سال گذشته میلادی با افزایشی سه درصدی به رقم 135 میلیارد دلار رسید. دومین اقتصاد بزرگ جهان هم‌چنین در نظر دارد تا با تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری خارجی، این رقم را بیش از پیش افزایش دهد. 

    پیشتر نیز دفتر تجارت و توسعه سازمان ملل اعلام کرده بود که چین در نیمه نخست سال 2018 موفق شد بیش‌ترین سرمایه‌گذاری خارجی را در بین کشورهای جهان جذب کند. به گفته جیمز ژان، مدیر آنکتاد چین با جذب 70 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در نیمه نخست سال 2018 موفق شد در رده نخست جذاب‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری خارجی جهان قرار بگیرد.

    چین برنامه گسترده‌ای برای آزادسازی بیشتر بازار سرمایه و کاستن از قوانین سختگیرانه سرمایه گذاری خارجی اتخاذ کرده است که از جمله آن ها می توان به کاهش محدودیت‌های سرمایه‌گذاران خارجی در بخش هایی چون انرژی، منابع طبیعی، زیرساخت‌ها، حمل و نقل، لجستیک و خدمات حرفه‌ای اشاره کرد.

    چین هم‌چنین برای نخستین بار در ماه آوریل سال گذشته اعلام کرد پس از سال ها ممنوعیت دسترسی فعالان خارجی به بازارهای مالی این کشور، مالکیت اتباع خارجی بر شرکت های چینی از 49 درصد به 51 درصد افزایش می یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی