عصر بازار

۲۰۰ میلیون دلار وام برای توسعه آموزش عالی

عصر اعتبار- بانک توسعه آسیایی ۲۰۰ میلیون دلار به منظور توسعه آموزش عالی به کشور اندونزی وام پرداخت می‌کند.

۲۰۰ میلیون دلار وام برای توسعه آموزش عالی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، بانک توسعه آسیایی 200 میلیون دلار به منظور توسعه آموزش عالی به کشور اندونزی وام پرداخت می‌کند.

    این بانک در راستای کمک خود به آموزش عالی این کشور توضیح داد: توسعه بخش آموزش برابر با بهبود برنامه‌های آموزشی و فنی و حرفه‌ای است.

    این پروژه  «دانش و مهارت‌های پیشرفته برای رشد پایدار» نام دارد و قرار است کیفیت آموزش و تحقیقات در دانشگاه‌های جامبی، ریا و ملی‌کوساله و دانشگاه آموزشی اندونزی را از طریق تقویت همکاری میان دانشگاه و صنعت، دانشگاه‌های بین‌المللی و محلی اصلاح کند.

    وام ارائه شده به آموزش عالی اندونزی کمک می‌کند تا سالن‌های کنفرانس بسازد و بخش آزمایشگاهی خودرا توسعه دهد.

    دانشگاه‌های سوماترا برای حمایت از توسعه اقتصادی محلی، مراکز تحقیقاتی برای کشاورزی پایدار، منابع طبیعی و همچنین علوم دریایی و آبزی را تأسیس خواهند کرد.

    اساتید دانشگاهی اندونزی نیز در زمینه بهبود کیفیت آموزش فنی و حرفه‌ای در زمینه‌هایی مانند سیستم‌های اطلاعاتی و تکنولوژی، هوش مصنوعی و رباتیک  ومهندسی ابزار آموزش خواهند دید.

    اندونزی یکی از جوان‌ترین جمعیت‌ها را در جهان دارد و انتظار می‌رود که طی چند سال آینده نیروی کار این کشور به‌شدت گسترش یابد؛ بنابراین مهم است نیروی کار این کشور دارای مهارت‌هایی باشد که بازار کار به آنها نیاز دارد.

    کمک‌های بانک توسعه آسیایی همچنین باعث افزایش دسترسی دانشجویان به تحصیلات عالی و در نهایت حمایت از پیشرفت مهارت‌های جوانان اندونزی خواهد شد.

    در حالی که ثبت نام دانشجویان اندونزی در آموزش عالی این کشور از 4 میلیون در سال 2004 ، به 7.5 میلیون نفر در سال 2018 افزایش یافته، اندونزی با کمبود کارگران ماهر مواجه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی