عصر بازار

بریتانیا گروه ویژه مبارزه با پول کثیف ایجاد می‌کند

عصر اعتبار- دولت بریتانیا برای جلوگیری از جرائم اقتصادی این منطقه که سالانه ۱۴.۴ میلیارد پوند است، گروه ویژه مبارزه با پول کثیف ایجاد می‌کند.

بریتانیا گروه ویژه مبارزه با پول کثیف ایجاد می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، «فیلیپ هاموند» وزیر دارایی بریتانیا گفت: بریتانیا با تشکیل یک گروه ویژه که متشکل از چهره های برجسته بانکداری است با همکاری صنعت مالی به سرکوب کلاهبرداری، فساد مالی و پول کثیف می پردازد.

    در همین حال مدیران اجرایی بانک های سنتاندر، لیودز و بارکلیز در میان اعضای هیات استراتژیک جرائم اقتصادی هستند تا در صورت نیاز به مقابله با تخلفات از قبیل رشوه و پولشویی بپردازند.

    همچنین وزیر داخلی بریتانیا هم که به همراه وزیر دارایی ریاست این کارگروه را به عهده دارد گفت: نیاز به مقابله با تمامی کسانی که دارای فساد مالی هستند و جیب خود را با پول کثیف پُر می کنند و سبک زندگی تجمل گرانه ای را با هزنیه شهروندان قانونمدار برای خود دست و پا می کنند، داریم.

    بر همین اساس وزارت خزانه داری بریتانیا اعلام کرد، سالانه 14.4 میلیارد پوند (18.50 میلیارد دلار) جرائم اقتصادی در بریتانیا رخ می دهد. البته پیش از این بریتانیا «فرمان های ثروت غیر توجیح» را برای مبارزه با فساد مالی مشکوک بواسطه مسدود و مصادره کردن آنها اعلام کرده بود.

    بر پایه این گزارش، آژانس جرایم ملی بریتانیا گزارشی را مبنی بر افزایش فعالیت های مشکوک در سال 2017 و 2018 میلادی دریافت کرد که حاکی از رشد 10 درصدی در مقایسه با سال 2016 میلادی دارد. مقامات بریتانیایی اعلام کردند که متمرکز بر روی پیگیری پول های مشکوکی که از روسیه، نیجریه، آسیا و دولت های سابق عضو اتحاد جماهیر شوری به بریتانیا سرازیر می شود، هستند. هاموند گفت: بریتانیا پیشگام در مبارزه بر علیه فاینانس غیر قانونی در جهان است و می دانیم که باید بیشتر از این کار کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی