عصر بازار

مدیرعامل بیمه سلامت ایران مطرح کرد:

صرفه جویی ۷۰۰میلیاردی با حذف همپوشانی بیمه‌ای

عصر اعتبار- مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: از آنجایی که دفترچه‌های بیمه‌ای روستاییان از مدت اعتبار ۵ ساله برخوردار هستند برای حذف این همپوشانی ۵ سال زمان لازم است.

صرفه جویی ۷۰۰میلیاردی با حذف همپوشانی بیمه‌ای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ارتباط با آخرین تلاش‌های صورت گرفته برای رفع همپوشانی بیمه‌ای توضیح‌ داد: بیمه سلامت از ابتدای سال اقدامات مناسبی را در این زمینه انجام داده است.

    وی افزود: از ابتدای سال از سوی سازمان تأمین اجتماعی اعلام شد که حدود 4 میلیون و 500 هزار نفر همپوشانی بیمه‌ای دارند که از این تعداد 800 هزار دفترچه بیمه که به صورت نیمه‌فعال بودند حذف شد.

    موهبتی خاطرنشان کرد: زمانی که افراد برای تمدید دفترچه خود مراجعه می‌کنند باید آن دفترچه دریافت و ابطال شود و از آنجایی که دفترچه بیمه‌ای روستاییان از مدت اعتبار 5 ساله برخوردار است برای حذف این همپوشانی 5 سال زمان لازم است اما توجه داشته باشید که سالانه 500 هزار دفترچه حذف می‌شود.

    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت  ایران افزود: به وجود آمدن همپوشانی‌های جدید کنترل می‌شود و در حال حاضر حدود 11.2 درصد از جمعیت بیمه‌شدگان دارای همپوشانی بیمه‌ای هستند که با رفع همپوشانی آنها حدود 700 میلیارد تومان از هزینه بیمه صرفه‌جویی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی