عصر بازار

بانک‌های ژاپنی مبادلات نفت ایران را از سر می‌گیرند

عصر اعتبار- پلاتس به نقل از منابع آگاه خبر داد بانک‌های بزرگ ژاپنی قرار است مبادلات نفت ایران را پس از دریافت موافقت نهایی رگولاتوری ازسربگیرند تا راه را برای آغاز بارگیری نفت ایران از سوی پالایشگاه‌های ژاپنی در ماه میلادی جاری هموار کنند.

بانک‌های ژاپنی مبادلات نفت ایران را از سر می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، یکی از منابع آگاه که مایل نبود نامش فاش شود به پلاتس گفت: بانک‌های ژاپنی پس از موافقت مقامات رگولاتوری ژاپنی و آمریکایی، قادر خواهند بود اعتبارنامه برای قراردادهای مربوط صادر کنند.

    انتظار می‌رود این بانکها پرداخت پول از سوی پالایشگاه‌های ژاپنی برای واردات نفت ایران به ین را بپذیرند.

    نگرانی پالایشگاه‌ها و شرکت‌های کشتیرانی ژاپنی در خصوص بیمه محموله نفتی اخیرا برطرف شده است.

    رییس شرکتJXTG Holdings  اخیرا به پلاتس گفته است این شرکت قصد دارد بارگیری نفت ایران را در اواخر ژانویه ازسربگیرد در حالی که طبق گفته رییس شرکت کاسمو اویل، این شرکت در نظر دارد حدود 1.8 میلیون بشکه نفت ایران را در اواخر ماه میلادی جاری را به محض مشخص شدن مسائل مالی خریداری کند.

    ژاپن یکی از هشت خریدار نفت ایران است که به مدت 180 روز از تحریمهای واشنگتن معافیت گرفته است. این معافیت در اوایل ماه مه منقضی خواهد شد.

    با این حال عدم شفافیت در خصوص بیمه حمل باعث شد که پالایشگاههای ژاپنی نتوانند نفت ایران را در ژانویه بارگیری کنند.

    ژاپن در نوامبر سال 2018 هیچ وارداتی از ایران نداشت. آخرین باری که این کشور هیچ نفتی از ایران وارد نکرد ژوییه سال 2012 بود که تهران هدف تحریمهای بین المللی قرار گرفته بود و تا زمان مشخص شدن وضعیت بیمه محموله و مسائل بانکی، واردات نفت ژاپن از ایران به مدت کوتاهی متوقف شده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی